//
کدخبر: ۴۵۱۱۸۰ //

افزایش ۶۰ درصدی مصدومان شب آخر سال نسبت به پارسال

در طول شبانه‌روز گذشته ۹۱ نفر به دلیل حوادث شب عید در سطح استان کردستان مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

افزایش ۶۰ درصدی مصدومان شب آخر سال نسبت به پارسال
به گزارش فرتاک نیوز،

با اشاره به آمار مصدومان شب آخر سال در استان گفت: در طول شبانه‌روز گذشته 91 نفر به دلیل حوادث شب عید در سطح استان مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه، شهرستان سقز با 29 نفر مصدوم و بانه با یک نفر مصدوم بیشترین و کمترین تعداد مصدومان را به خود اختصاص دادند، افزود: در سنندج نیز 28 نفر، مریوان 17 نفر، بیجار و دهگلان هر کدام 8 مورد مصدومی داشتیم که این افراد از ناحیه چشم و سوختگی آسیب دیده بودند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان درباره نوع آسیب‌‌ها گفت: 73 نفر به دلیل سوختگی و تروما و 18 نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند که در بخش نخست 21 مورد در سقز، 20 نفر در سنندج، 14 مورد مریوان، 8 مورد در بیجار، 8 مورد در دهگلان و یک نفر در بانه و از ناحیه چشم نیز 8 مورد در سنندج، 8 مورد سقز و 2 مورد مریوان آسیب دیدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان‌های سروآباد، قروه، کامیاران و دیواندره هیچ نوع مصدومی در ارتباط با شب آخر سال نداشتند.

جعفری با اشاره به اینکه 91 درصد از آسیب‌دیدگان استان مردان و 9 درصد مربوط به زنان بود، میانگین سنی مصدمان کردستانی را 19 سال ذکر کرد و اذعان داشت: 57 درصد از افراد کمتر از 18 سال و 43 درصد نیز بالای 18 سال سن داشتند. کمترین این افراد رده سنی 2 سال و بیشترین 68 سال سن داشتند.

وی از افزایش 60 درصدی مصدومان شب آخر سال نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از تعداد 91 نفر مصدوم شب آخر سال در استان 3 نفر با شدت سوختگی درجه بالا در بخش‌های ویژه بستری هستند، یک نفر کودک نیز با تهدید آسیب چشمی هر دو چشم حالش خوب نیست، اما مابقی مصدومان تحت نظر هستند یا ترخیص شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان یادآور شد: آمار مصدومان و آسیب‌دیدگان حوادث آخر سال از یکم تا 29 اسفندماه سال گذشته در استان 321 مورد بوده که از این تعداد یک نفر فوت کرده، 4 نفر قطع عضو اندام تحتانی (مچ دست به پایین)، بستری در بخش‌های ویژه با سوختگی درجه بالا 7 نفر و 2 نفر از ناحیه چشم بدون تخلیه و کاهش بینایی، آسیب جدی دیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان