//
کدخبر: ۳۶۴۶۱ //

روش عجیب قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدربامنجنیق در شرق ایران +عکس

فرمانده نیروی انتظامی در جریان سفر به استان سیستان‌و‌بلوچستان و بازدید از مراکز نظامی و پاسگاه‌های مرزی، از منجنیقی که قاچاقچیان از آن برای انتقال مواد از افغانستان به ایران استفاده می‌کنند هم دیدن کرد.

روش عجیب قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدربامنجنیق در شرق ایران +عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

اما این منجنیق چطور مورد استفاده قاچاقچیان قرار می‌گیرد. ماجرا از این قرار است که مرزهای شمالی استان سیستان و بلوچستان با افغانستان برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و قاچاق Contraband مواد‌مخدر با دیوار محصور شده است. به همین دلیل قاچاقچیان از منجنیق برای انتقال مواد به ایران استفاده می‌کنند.

آنها برای اینکه کسی متوجه‌شان نشود، در روزهایی که بادهای 120روزه سیستان‌و‌بلوچستان در حال وزیدن است و به‌دلیل گرد و خاک فراوان، شعاع دید به حداقل ممکن می‌رسید، کارشان را با استفاده از این وسیله شروع می‌کنند. این منجنیق‌ها توانایی پرتاب گلوله‌های یک یا دو کیلویی تریاک تا مسافت 200متر را دارند و قاچاقچیان در هنگام وزش باد و گرد و خاک، با استفاده از آن محموله‌های تریاک را از بالای دیوار به آن‌سوی مرز و داخل خاک ایران پرتاب می‌کنند.

این طرف مرز نیز همدستان‌شان با حضور در محلی که گلوله‌های تریاک فرود می‌آیند، آنها را جمع‌آوری کرده و به این ترتیب به دیگر شهرهای ایران قاچاق می‌کنند. تاکنون مأموران چند باند که با این روش مواد مخدر Drugs قاچاق می‌کردند را دستگیر کرده‌اند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان