//
کدخبر: ۱۸۵ //

کاهش ۵ درصدی سرقت مسلحانه و سرقت به عنف/ اخطار پلیس به شرکت های خودرو ساز

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از 95 درصد از پرونده جرایم خشن و 99 درصد از پرونده قتل ها منتج به کشف شده است.

کاهش 5 درصدی سرقت مسلحانه و سرقت به عنف/ اخطار پلیس به شرکت های خودرو ساز

سردار حسین اشتری در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور، با گرامیداشت سالروز "9 دی" اظهار کرد: 9 دی نماد بصیرت، ولایت مداری و تجدید میثاق دوباره مردم با مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور در ستاد فرماندهی ناجا در حال برگزاری است، افزود: هدف از برگزاری این همایش بررسی و ارزیابی مأموریت از پیش تعیین شده و همچنین دریافت گزارش عملکرد 9 ماهه همکارانم در پلیس آگاهی است. که بحمدالله گزارشات، حاکی از رشد موفقیت ها در این پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه میزان سرقت ها در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 4.5 درصد کاهش داشته است، گفت: در حوزه افزایش کشفیات نیز توفیقاتی داشته ایم که این میزان با رشد 8 درصدی همراه بوده است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه ارتقاء آگاهسازی مردمی ، تعیین سهم دستگاه ها و همچنین مشارکت آنان در فرهنگ سازی و ... در کاهش جرم سرقت تأثیر داشته است، افزود: البته با عزم جدی مبارزه با سرقت را دنبال می کنیم.

وی اشاره کرد: به منظور مبارزه با سرقت و کاهش آن، قرارگاه های مبارزه با سرقت را در استان های هدف تقویت کرده ایم.

سردار اشتری ادامه داد: در کشف جرایم علاوه بر استفاده از ابزارهای به روز بر کشف علمی نیز تأکید داشته ایم و تمرکز بر رویکرد کشف علمی جرایم مورد توجه همکارانم در پلیس آگاهی است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق نیز از اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری است، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق اقداماتی صورت گرفته و خوشبختانه بر مبنای برنامه ریزی و تمرکز، میزان کشفیات در این حوزه 43 درصد افزایش داشته است که ما متکی به این آمار و ارقام نیستیم و در نظر داریم میزان کشفیات را ارتقاء قابل توجهی دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کنترل مبادی ورودی از اولویت های ما در راستای مبارزه با پدیده قاچاق است، ادامه داد: این تمرکز و کنترل از مبادی ورودی تا شهرها مورد توجه نیروی انتظامی است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تأکید بر اینکه مبارزه با زمین خواری نیز در دستور کار پلیس است، عنوان کرد: طی 9 ماهه گذشته حدود 1000 پرونده در زمینه زمین خواری تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است و در این زمینه پیگیری های قضائی نیز به جد دنبال می شود.

سردار اشتری یادآور شد: برخورد جدی با جرایم خشن اعم از سرقت مسلحانه ، تجاوز به عنف و ... نیز از اولویت های ما بوده و در این زمینه نیز بیش از 95 درصد از پرونده های مربوط به جرایم خشن کشف شده است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور اشاره کرد: در حوزه قتل نیز 99 درصد از پرونده ها کشف شده و امیدواریم بتوانیم با همت و تلاش همکارانم روند موفقیت ها را ارتقا دهیم.

وی گفت: برخورد با جرایم سازمان یافته نیز توسط نیروی انتظامی به جد دنبال می شود و در صددیم با رصد، شناسایی و اشراف اطلاعاتی با سرعت با جرایم خشن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد و رضایت مردمی از مهم ترین و محوری ترین اولویت های ما است، افزود: در نظرسنجی که توسط دستگاه های برون سازمانی صورت گرفته میزان اعتماد و رضایت مردمی نسبت به گذشته از ناجا افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که خودروهایی که در مقابل سرقت، امنیت کمتری را دارند معرفی کنید پاسخ داد: اخیرا مکاتبه ای با شرکت های بزرگ خودروسازی در خصوص ارتقاء ایمنی خودروها صورت گرفته است و اگر اقدامات لازم صورت نگیرد پلیس به شکلی ورود پیدا می کند تا مانع تولید یا توقف پلاک گذاری خودروهای ناایمن در مقابل سرقت و ... می شویم.

وی تأکید کرد: پلیس اخطار لازم را در خصوص ایمنی خودروها به شرکت های خودروسازی داده است .

سردار اشتری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سرقت های مسلحانه و سرقت به عنف 5 درصد کاهش داشته است، گفت: یکی از اقدامات ناجا راه اندازی سامانه ثبت شناسه اموال است، البته این اقدام شروع شده ولی هنوز عملیاتی نشده است .

وی گفت: در نظر داریم با همکاری مردم ، سازندگان لوازم های خانگی، فروشگاه ها و ... برای اموال یک شناسه ثبت تعریف شود تا با ثبت شناسه اموال، امکان شناسایی و استرداد اموال مسروقه فراهم خواهد شد.

فرمانده ناجا گفت: یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم اموال مسروقه را پس از کشف به صاحبانش برگردانیم اما استفاده و فعال سازی این سامانه قطعا در روند استرداد اموال موثر خواهد بود

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان