//
کدخبر: ۷۳۵۹۰ //

نخست وزیر لبنان خواستار بازگشت آوارگان به کشورشان شد

نخست وزیر لبنان خواستار پایان درگیری‌ها در سوریه و بازگشت آوارگان به کشورشان شد.

 نخست وزیر لبنان خواستار بازگشت آوارگان به کشورشان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نخست وزیر لبنان گفت: درگیری در سوریه باید به زودی حل شود، زیرا آوارگان خواستار بازگشت به کشورشان هستند و نمی‌خواهند در لبنان، ترکیه یا اردن باقی بمانند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سعد حریری در مراسم رونمایی از طرحی جهت مقابله با بحران ناشی از حضور آوارگان سوری در لبنان گفت: لبنان به مدت هفت سال میزبان آوارگان سوری است، کشورکوچکی با چهار و نیم میلیون جمعیت سعی کرده است تا میزبان خوبی برای این آوارگان باشد. ما به حقوق بشر و انسانیت باور داریم، به این آوارگانی که روزی باید به کشورشان بازگردند باور داریم، می‌دانیم آنچه در سوریه رخ داده و رخ می‌دهد جنگی است که نتیجه اش قربانیان بسیار داشته است.

وی افزود: رویکرد دولت من به این موضوع از منظری است که ذکر کرده ام در نتیجه در کمک رسانی به آنان سعی و تلاش بیشتری داریم و این موضوعی است که سازمان ملل متحد و تمامی کمک کنندگان نیز بدان اشاره کرده اند. دولت لبنان در پی آن است تا با هدف کاهش مشکلات آوارگان، تلاش بیشتری داشته باشد. ما در این زمینه برنامه‌هایی داریم، همانگونه که با هدف تامین زیرساخت‌ها در لبنان برنامه داریم، زیرا باید فرصت‌های شغلی فراهم کنیم.

وی افزود: معتقدیم کمک رسانی اقدام شایسته‌ای است، اما شاهدیم که برادران سوری ما در لبنان برای دستیابی به لقمه‌ای نان برای زندگی، تلاش دارند. من به عنوان نخست وزیر وظیفه دارم توسعه را برای مردم کشورم فراهم کنم و هم زمان مشاغل کافی برای این آوارگان فراهم نمایم. برخی کار‌های ما را می‌بینند، اما علیه ما موضع می‌گیرند با این حال باور دارند که این آوارگان باید زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند و فرزندانشان بتوانند به مدرسه بروند تا نسل جدیدی از سوری‌ها را تشکیل دهند که به وطنشان بازگردند و درساختن کشورشان سهیم شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان