//
کدخبر: ۷۰۹۴۶ //

راهبرد دفاعی آمریکا، روسیه و چین را هدف قرار می‌دهد

مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بر این باور است که راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا در حالی روسیه و چین را هدف قرار می‌دهد که این دو کشور قابلیت‌های کافی برای تهدید کردن آمریکا را ندارند.

 راهبرد دفاعی آمریکا، روسیه و چین را هدف قرار می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 فیلیپ گیرالدی مامور سابق سازمان سیا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد: بنابر اظهارات جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا، روسیه و چین را هدف قرار می دهد ولی این راهبرد جدید بر اساس این فرضیه های نادرست پایه گذاری شده است که چین و روسیه چنین قابلیت هایی را برای تهدید آمریکا در اختیار دارند.

 

ماتیس در سخنانی گفته است که آمریکا با تهدیدات روزافزون از سوی قدرت های مختلف تجدیدنظر خواه از جمله روسیه و چین روبرو شده است. وی مدعی شده است که مسکو قصد ضربه زدن به ناتو و تغییر اوضاع امنیتی در اروپا و خاورمیانه را به نفع خودش دارد و چین نیز از قدرت اقتصادی اش برای ارعاب و تهدید کشورهای همسایه اش استفاده می کند.

 

گیرالدی در ادامه گفت: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ارزیابی تهدیدآمیز راهبرد جدید دفاع ملی آمریکا در قبال روسیه و چین را اثبات کند. در واقع هیچ سندی وجود ندارد که روسیه و چین واقعا تهدیدی علیه آمریکا هستند یا حتی در حال فکر کردن برای تهدید آمریکا هستند.

 

این مقام سابق سیا اظهار داشت: علاوه بر این، وابستگی راهبردی آمریکا به متحدانش برای اشغال و بازسازی سایر کشورها محکوم به شکست بوده است. ائتلاف ها در افغانستان، عراق و سوریه آزمایش شده اند ولی هیچ گونه کارایی نداشته اند چرا که یک راهبرد کلی برای ارتقای اوضاع در این کشورها ، تعریف پیروزی و اینکه چه زمانی از این کشورها خارج شوند، وجود نداشته است.

 

گیرالدی گفت: دکترین جدید نظامی آمریکا نیز از این منظر هشدار دهنده است که آمادگی بالای خود را برای استفاده از تسلیحات اتمی اعلام کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان