//
کدخبر: ۷۰۸۹۶ //

پاکستان رادیوی امریکای مشعل را تعطیل کرد

پایگاه خبری 'اکسپرس تریبیون' جمعه شب گزارش کرد، وزارت کشور پاکستان محتوای برنامه رادیوی امریکایی «مشعل» در اسلام‌آباد را علیه منافع ملی پاکستان تشخیص داده و آن را تعطیل کرده است.

 پاکستان رادیوی امریکای مشعل را تعطیل کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

اکسپرس تریبیون افزود، چهار برنامۀ رادیو مشعل به صورت مشخص 'مخالف منافع پاکستان' بوده و این رادیو متهم است که پاکستان را به عنوان 'دولت شکست خورده' ، ' مرکز تروریسم ' و ​​پناهگاه امن برای گروه های ستیزه جو معرفی کرده است.

 

وزارت کشور پاکستان معتقد است، این ایستگاه رادیویی، جامعه هدف (اقوام پشتون ها) را علیه دولت و نهادهای قانونی تحریک کرده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت کشور، رادیو مشعل ایالت های خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان و مناطق قبیله ای شمال غربی در امتداد مرز با افغانستان را زیر پوشش دارد.

 

در واکنش به توقف فعالیت رادیو مشعل که بودجۀ آن از سوی امریکا تامین می شود، 'توماس کنت' رئیس رادیو آزاد اروپا، گفته است که تعطیلی فعالیت این رادیو به وسیله دولت پاکستان بسیار نگران کننده است.

 

وزارت امورخارجۀ آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای نگرانی خود را در خصوص توقف فعالیت رادیو مشعل در پاکستان اعلام کرد.

 

رادیو مشعل، ماه ژانویه ۲۰۱۰ برنامه های خود را به زبان پشتو آغاز کرد و دفتر مرکزی آن در شهر پراگ جمهوری چک قرار دارد.

 

کنگره آمریکا سال 88 با تامین بودجه، رادیوی جدیدی به نام رادیو مشعل به زبان پشتو سبک زندگی آمریکایی را در میان مردم پاکستان و افغانستان گسترش داد.

 

خبرگزاری پی.تی.آی هند آن زمان در گزارشی نوشت که یک شبکه رادیویی جدید به نام رادیو مشعل در منطقه افغانستان و پاکستان شروع به کار کرد و برنامه‌هایی را به زبان پشتو برای مردم مرزنشین این کشورها پخش می کند.

 

در ادامه این گزارش تاکید شده است که حامی مالی این شبکه رادیویی جدید، کنگره آمریکا است و برنامه‌های آن نیز از سوی رادیو اروپای آزاد یا همان رادیو آزادی مستقر در کشور چک، برای افغانستان و پاکستان پخش می‌شود.

 

در ادامه این گزارش آمده بود که این رادیوی جدید برای جلوگیری از گسترش تبلیغات گروه های شبه‌نظامی طالبان و القاعده، برنامه‌هایی خود را به زبان پشتو به گوش مردم قبیله نشین دو کشور افغانستان و پاکستان می‌رساند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان