//
کدخبر: ۷۰۳۰۲ //

آمریکا کمک ۶۵ میلیون دلاری خود به پناهجویان فلسطینی را تعلیق کرد

یک مسئول در وزارت امورخارجه آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد: واشنگتن 65 میلیون دلار کمک های خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه اونروا (UNRWA) را تعلیق کرد.

آمریکا کمک 65 میلیون دلاری خود به پناهجویان فلسطینی را تعلیق کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

این مسئول که به نامش اشاره ای نشده است، در این باره گفت: شیوه کاری اونروا و سرمایه گذاری در آن نیازمند بازنگری جدی است.

 

وی که به نامش اشاره ای نشده است، در این باره مدعی شد: برای آن که آژانس امداد کار سازمان ملل متحد بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، واشنگتن مبلغ 60 میلیون دلار در اختیار این سازمان قرار داد، اما ارسال 65 میلیون دلار دیگر را تعلیق کرده است.

 

65 میلیون دلار بخشی از کمک های سالانه آمریکا به اونروا به شمار می رفت که قرار بود اوایل ماه ژانویه (اواسط بهمن ماه) به این نهاد پرداخت شود.

 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرد: ما برای پیشبرد روند صلح تلاش می کنیم اما اگر که این اتفاق روی ندهد، رئیس جمهوری دیگر به حمایت مالی از اونروا (UNRWA) ادامه نخواهد داد.

آمریکا دوشنبه 27 آذرماه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

 

در پی این اقدام واشنگتن، تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که دیگر آمریکا را به عنوان میانجی در طرح سازش به رسمیت نمی شناسد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر96 فرمان انتقال سفارت آمریکا به قدس را امضا کرد.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری در داخل آمریکا و در عرصه جهانی رو به رو شده است.

 

تحلیلگران سیاسی، اقدام رئیس جمهوری آمریکا را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی می دانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان