//
کدخبر: ۶۵۰۵۶ //

مدیر مرکز پژوهش های عربستان: عرب ها قدس را به رسمیت بشناسید

«عبدالحمید حکیم» مدیر پژوهشگاه خاورمیانه جده عربستان در گفت و گو با شبکه «الحره» آمریکا ضمن آن که خواستار به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان نماد دین یهود شد، آن را با نمادین بودن مکه مکرمه و مدینه منوره در پیشگاه مسلمانان مقایسه کرد.

مدیر مرکز پژوهش های عربستان: عرب ها قدس را به رسمیت بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالحمید تاکید کرد: همانگونه که مکه مکرمه و مدینه منوره نمادهای مقدس مسلمانان به شمار می روند، عرب ها باید به این درک برسند که بیت المقدس را نیز به عنوان نماد مذهبی یهودیان به رسمیت بشناسند.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: رسوبات فکری جمال عبدالناصر و میراث اسلام سیاسی با شاخه های شیعه و سنی اش بر منافع سیاسی محض و فرهنگ نفرت از یهود و انکار حق تاریخی آنها در منطقه استوار است.

 

مدیر پژوهشگاه خاورمیانه جده در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی همچنین گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا می تواند یک اتفاق مثبت باشد و پرونده مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیل که مدت ها راکد مانده را باردیگر مطرح کند.

وی در پایان مدعی شد: برای آن که مذاکرات صلح میان دو طرف به پیش رود، عرب ها باید طرف دیگر (اسرائیل) را درک کرده و خواسته های آن را بشناسند.

 

«دونالد ترامپ» روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا به این شهر اعلام کرد.

 

این تصمیم، اعتراض ها و تظاهرات گسترده ای را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در پی داشته است.

 

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کردند اما ترامپ براساس وعده هایش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، اجرای این مصوبه را امضا کرد.

 

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان