//
کدخبر: ۶۴۲۵۶ //

واکنش پنتاگون به خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک سوریه

سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی تازه مدعی شد که نیروهای نظامی روسیه هنوز بطور جدی از خاک سوریه عقب نشینی نکرده اند.

واکنش پنتاگون به خروج نیروهای نظامی روسیه  از خاک سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

 «آدریان رنکاین- گالووی» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در اظهاراتی تازه مدعی شد که به رغم اعلان پیشین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مبنی بر خروج بخش قابل توجهی از نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، آمریکا تاکنون نشانه ای دال بر عقب نشینی جدی این نیروها از خاک سوریه مشاهده نکرده است.

 

وی در اینباره گفت: «پیرو اطلاعیه های پیشین دولت روسیه مبنی بر خروج برنامه ریزی شده نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، تاکنون [شمار] این نیروها کاهش چشمگیری نیافته است».

 

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که خروج بخش بزرگی از نیروهای این کشور از خاک سوریه به زودی آغاز می‌شود و عملیات آنها خاتمه یافته تلقی می شود.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز سه شنبه اعلام کرد که دیگر به حضور گسترده نیروهای روسی در خاک سوریه نیازی نیست.

 

پسکوف گفت: «وضعیت تروریسم در سوریه اکنون با آنچه که در ماه های گذشته بوده، تفاوت دارد. بنابراین تصمیم به خروج بخش اصلی نیروهای روسی از این کشور، صرفاً یک اعلان نیست».

 

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که این کشور پایگاه های خود در طرطوس و حمیمیم را حفظ خواهد کرد.

 

وی افزود: «همانطور که پوتین تأکید کرد، ما نفی نمی کنیم که ممکن است تروریست ها سعی کنند دوباره در سوریه حضور پیدا کنند، اما در این صورت آنها باید با ضربه های شدید و ویرانگری که پیش از این سابقه نداشته، روبرو شوند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان