//
کدخبر: ۶۴۲۴۵ //

علمای دینی موریتانی تحریم کالاهای آمریکایی را خواستار شدند

شماری از علمای دینی موریتانی در پاسخ به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از مسلمانان جهان خواستند اقدام به تحریم تجاری آمریکا کنند و کالاهای ساخت آمریکا خریداری نکنند.

علمای دینی موریتانی تحریم کالاهای آمریکایی را خواستار شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 و به نقل از پایگاه خبری «عربی 21» ، علمای بزرگ موریتانی در نشستی تحت عنوان «واقدساه» در نواکشوت تاکید کردند که در این شرایط تحریم کالاهای آمریکایی ضروری است.

 

علمای موریتانی همچنین از شرکت های بازرگانی در جهان اسلام خواستند به نوبه خود در این کار نقش ایفا کنند و از واردکردن کالاهای آمریکایی خودداری کنند و از مردم نیز خواستند به مخالفت با آمریکا ادامه دهند تا واشنگتن از تصمیمش در خصوص قدس عقب نشینی کند.

 

چند روز پیش نیز وزارت خارجه موریتانی از کشورهای عربی خواسته بود موضع گیری واحدی برای مقابله با این اقدام آمریکا داشته باشند.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.

 

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

 

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

 

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با قدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان