//
کدخبر: ۴۵۰۲۰ //

ظهور امپراطوری ایران در منطقه خاورمیانه

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا که کماکان نظرهای او مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار دارد در مقاله‌ای نسبت به آن‌چه که ظهور امپراطوری ایران بعد از سقوط داعش در منطقه نامید، هشدار داد.

ظهور امپراطوری ایران در منطقه خاورمیانه
به گزارش فرتاک نیوز،

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا که کماکان نظرهای او مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار دارد در مقاله‌ای  نسبت به آن‌چه که ظهور امپراطوری ایران بعد از سقوط داعش در منطقه نامید، هشدار داد.

 

هنری کیسنجر در مقاله منشر شده خود در نشریه «کپ اکس»  مدعی شد که سقوط داعش می‌تواندموهبتی برای ایران باشد.

 

وی در این زمینه اظهار داشت:«در سراسر عراق و سوریه، داعش خود را دشمن بی رحمانه تمدن نوین اعلام کرده و با خشونت به دنبال جایگزینی  نظام‌های چندگانه بین المللی با یک امپراطوری اسلامی تحت قانون شریعت است.»

 

  کیسینجر  در ادامه مقاله خود نوشت: «در این شرایط، این اعتراف سنتی که دشمن دشمن شما می تواند به عنوان دوست شما در نظر گرفته شود، دیگر اعمال نخواهد شد. دشمن دشمن شما در خاورمیانه معاصر نیز می‌تواند دشمن شما باشد.  آنگاه خاورمیانه با بی‌ثباتی‌های عقیدتی و نیز به همان اندازه با اقدامات خاصش جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

 

وزیر خارجه دهه هفتاد دولت آمریکا در ادامه این مقاله نوشت: «جنگ جهانی با داعش می‌تواند به عنوان یک طرح ریزی در این زمینه عمل کند. اکثر قدرت‌های غیرمذهبی جدای از داعش چون ایران شیعه و کشورهای پیشرو سنی بر ضرورت نابودی آن موافق هستند. اما تصور می‌شود چه نهادی جانشین این قلمرو خواهد شد؟ ائتلاف سنی‌ها؟ یا حوزه نفوذ تحت سلطه ایران؟ پاسخ این سوال بی‌رحمانه است زیرا روسیه و ناتو از جناح مخالف حمایت می‌کنند. اگر قلمروی داعش تحت هدایت نیروهای سپاه ایران یا نیروهای شیعه وابسته به آن قرار گیرد نتیجه می‌تواند تشکیل کمربند منطقه‌ای باشد که از تهران به بیروت می‌رسد و این امر می‌تواند موجب ظهور یک امپراتوری بنیادگرای ایران باشد.»

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان