//
کدخبر: ۴۴۵۱۹۶ //

سازمان ملل: هیچکس در تلاش برای فروپاشی طالبان نیست

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تصریح کرد هیچکس برای فروپاشی حکومت طالبان در افغانستان تلاش نمی‌کند.

سازمان ملل: هیچکس در تلاش برای فروپاشی طالبان نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 «فریدون سینیرلی اوغلو» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تصریح کرد: هیچکس در تلاش برای فروپاشی امارت اسلامی نیست، بلکه همه می‌خواهند کابل با جامعه جهانی ارتباط داشته باشد.

وی با اظهار اینکه جامعه جهانی خواستار تعامل با طالبان است، افزود: بعضی از قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی وجود دارند که امارت اسلامی باید به آنها متعهد باشد. افغانستان برای منطقه و جهان مهم است، زیرا امنیت افغانستان به معنای امنیت و ثبات منطقه است.

سینیرلی اوغلو با ترغیب طالبان برای مشارکت در نشست دوحه ادامه داد: در این نشست درباره افغانستان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد و پس از این کنفرانس در روابط افغانستان با جهان تغییرات مثبتی ظاهر می‌‍شود.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان اضافه کرد: بانک جهانی در آینده نزدیک در رابطه به افغانستان نشست دارد که در آن در مورد رشد بخش بانکی افغانستان، پایان تحریم‌ها و آغاز مجدد پروژه‌های نیمه‌ تمام بانک جهانی در افغانستان، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار گفت کابل بخش عمده گزارش اخیر سینیرلی اوغلو را تأیید می‌کند اما با بخشی که خواهان گزینش نماینده ویژه جدید برای افغانستان شده است، موافق نیست.

وی افزود طالبان از آغاز پروژه‌های نیمه تمام بانک جهانی در افغانستان استقبال می‌کند و ابراز امیدواری کرد در نشست آینده دوحه در راستای بازسازی افغانستان، کمک‌های بشری و رفع تحریم‌ها از نظام بانکی، گام‌های مؤثری برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان