//
کدخبر: ۴۴۱۶۵۰ //

تظاهرات علیه حمله به یمن در برابر کاخ سفید

در پی حملات شبانه آمریکا و متحدانش علیه مواضع و تاسیسات انصارالله یمن، معترضان به این حملات تظاهراتی را در برابر کاخ سفید بر پا کردند.

تظاهرات علیه حمله به یمن در برابر کاخ سفید
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه‌های بین‌المللی بامداد جمعه از حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن خبر دادند. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در پی انتشار گزارش‌ها درباره این حملات، معترضان اواخر روز پنجشنبه به وقت محلی در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده و از واشنگتن خواستند درگیری‌ها در حوزه غرب آسیا را متوقف کند.

فعالان معترض علاوه بر مطالبه پایان جنگ در غزه همچنین خطاب به واشنگتن شعار می‌دادند: «در یمن مداخله نکنید».

خبرنگار اسپوتنیک گزارش کرد، نیروهای پلیس آمریکا در نزدیکی محل این تظاهرات حضور پیدا کردند اما درگیری پیش نیامد.

مقام‌های استانی یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، آمریکا و انگلیس شب گذشته ۲۳ حمله هوایی را در چهار استان یمن شامل صنعا، الحدیده، صعده و تعز اجرا کردند.

مقام‌های آمریکا و انگلیس با تایید این حملات هوایی مدعی شدند، مواضع و تاسیسات نظامی «حوثی‌ها» (انصارالله) را در پاسخ به حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ هدف حمله قرار داده و به مراکز جمعیت غیرنظامی حمله نکرده‌اند.

ارتش یمن در پاسخ اعلام کرده، حملاتی را به پایگاه‌ها و مواضع نظامی آمریکا و انگلیس انجام می‌دهد و هشدار داد، واشنگتن و لندن از بابت این حمله گسترده «هزینه بالایی» پرداخت خواهند کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا موسوم به «سنتکام» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «حوثی‌ها» (انصارالله) از ۱۹ نوامبر تاکنون ۲۷ بار به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمله کرده‌اند.

ارتش یمن پیش از این برنامه خود را برای حمله به کشتی‌های متعلق به شرکت‌های رژیم صهیونیستی یا عازم بنادر این رژیم در دریای سرخ و دریای عرب تا زمانی که حملات جنایتکارانه رژیم به نوار غزه متوقف نشود، اعلام کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان