//
کدخبر: ۴۳۵۶۹۵ //

ترامپ: من در حال حاضرمشهورتر از قبل هستم

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که تلاش ها برای ممانعت از حضور وی در انتخابات و رسانه ها او را مشهورتر از قبل کرده است.

ترامپ: من در حال حاضرمشهورتر از قبل هستم
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، گفت که تلاش ها برای ممانعت از حضور او در انتخابات با استفاده از متمم چهاردهم قانون اساسی و رسانه ها او را مشهورتر از سال های 2016 یا 2020 کرده است.

وی در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آیووا خطاب به طرفدارانش گفت: تلاش ها از سوی برخی ایالت ها برای دور نگه داشتن او از انتخابات سال آینده نتیجه معکوس داده است.

ترامپ تصریح کرد: بگذارید با شما صادق باشم من در حال حاضر مشهورتر از قبل هستم اگر آنها این کار را نمی کردند.

چندی قبل گروهی از رأی‌دهندگان در ایالت کلرادو، با استناد به متمم چهاردهم لایحه‌ای از قانون اساسی که در آن فردی که در یک شورش شرکت داشته است، نمی‌تواند مناصب دولتی یا فدرال را در اختیار بگیرد، خواستار سلب صلاحیت از ترامپ برای شرکت در انتخابات سال آینده در این ایالت شده بودند.

اما قاضی حکم داد که دونالد ترامپ در شورش 6 ژانویه 2021 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره مشارکت داشته است اما اجازه حضور او در انتخابات سال آینده در این ایالت را صادر کرد.

براساس این گزارش، این قاضی حکم داد که ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور، یک مقام دولتی در آمریکا نیست که بتوان تحت این لایحه از او سلب صلاحیت کرد.

با این حال قاضی نتیجه گرفت که اقدامات و سخنان ترامپ، عامل اصلی و فاکتور کلیدی حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 بوده است. او حکم داد که ترامپ در این شورش مشارکت داشته است.

وکلای ترامپ ادعا می‌کنند که رئیس جمهور سابق هیچ ارتباطی با افراط‌گرایان راست که نقش مهمی در این حمله داشته‌اند، ندارد و اظهارات وی پیش از حمله به کنگره، تنها در راستای حق آزادی بیان بوده است.

این در حالی است که ترامپ با شکایت‌های مشابهی از سوی گروه‌های ذی‌نفع در ایالت‌های مینه‌سوتا و میشیگان نیز مواجه است اما کلرادو اولین ایالتی بود که این موضوع را به دادگاه کشاند.

پیشتر رئیس جمهور سابق آمریکا انجام هرگونه اقدام نادرست و اشتباه در جریان حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021 و ممانعت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به جو بایدن دموکرات را رد کرده است. کمپین انتخاباتی وی نیز گفت که این دادخواست‌ها و دادخواست‌های مشابه مضحک و بیهوده دیگر، قانون را فراتر از شناخت و تشخیص گسترش می‌دهد.

ترامپ همچنین در این گردهمایی انتخاباتی از کسانی سخن گفت که علیه او فعالیت می کنند. وی در این باره گفت: آنها همیشه می خواهند با اطلاعات غلط و نادرست علیه من کاری انجام دهند . آنها برای دور نگه داشتن من از انتخابات مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار جعلی و افراد احمق در وال استریت ژورنال می خواهند علیه من کاری انجام دهند. آنها این کار را در سال 2016 انجام دادند و ما بردیم. آنها این حرف را در سال 2020 نیز گفتند و عملکرد ما بسیار بهتر از هر کس دیگری بود.

رئیس جمهور سابق همچنین ادامه داد که او بیشترین آرا در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده است. اما از پذیرفتن شکست در برابر جو بایدن خودداری کرد و همچنان ادعا دارد که در انتخابات 2020 تقلب شده است.

وی ضمن تکرار دوباره ادعای تقلب در انتخابات 2020، از هوادارانش خواست تا در سال 2024 که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است،‌ به شهرهای بزرگ در ایالت های فیلادلفیا، پنسیلوانیا و جورجیا که تحت کنترل دموکرات هاست رفته و در آنجا از آرای انتخاباتی محافظت کنند.

همچنین برنی مارکوس میلیاردر آمریکایی و یکی از بزرگترین حامیان مالی دونالد ترامپ اعلام کرد حتی اگر رئیس جمهور سابق در یکی از چند پرونده اتهامی خود محکوم شود، همچنان به کمپین انتخاباتی وی کمک های مالی می کند زیرا او فکر می کند تمام اتهامات علیه دونالد ترامپ ساختگی است.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبه‌روست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است، علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبه‌روست. ترامپ در انجام هر اقدام نادرست در هیچ یک از این پرونده‌ها تاکنون گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان