//
کدخبر: ۴۲۷۴۶۳ //

ترامپ: تنها رئیس جمهوری هستم که می‌تواند از اسرائیل حمایت کند

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد او تنها رئیس جمهوری است که می‌تواند از اسرائیل در نبرد با حماس حمایت کند.

 ترامپ: تنها رئیس جمهوری هستم که می‌تواند از اسرائیل حمایت کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در یک پیام ویدئویی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال مدعی شد او تنها رئیس جمهوری بود که توانست از اسرائیل در جنگ با حماس حمایت کند و باز هم حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به درگیری بین اسرائیل و حماس افزود: به یاد دارید که من از اسرائیل حمایت کردم. من از اسرائیل محافظت کردم. هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد و من تمام بازیگران این مناقشه را می شناسم.

ترامپ خاطرنشان کرد آنها نمی توانند این کار را انجام دهند. اما من از اسرائیل محافظت کردم و محافظت خواهم کرد. بسیار متشکرم.

وی همچنین در پیام ویدئویی دیگری اظهار کرد مقصر نبرد جاری بین حماس و اسرائیل جو بایدن است. ترامپ گفت: بی لیاقتی و ضعف و عدم صلاحیت جو بایدن منجر به این جنگ وحشتناک در اسرائیل شده است و این موارد باعث بدتر شدن شرایط هم خواهد شد. این جنگ در حال حاضر نیز در حال وخیم شدن است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که چند روز قبل به دلیل انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ این رژیم با حماس، مورد واکنش شدید قرار گرفت. با این حال به نظر رسید ترامپ یک روز بعد از آن لحن خود را تغییر داد و به تعریف و تمجید از نظامیان این رژیم برای مهارت و عزم راسخ آنها در این نبرد پرداخت.

نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 آمریکا مدعی شد این نبرد در دوران رهبری او بر آمریکا شدت پیدا نکرد.

ترامپ همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما باید از اسرائیل حمایت کنیم و هیچ انتخاب دیگری نداریم. چرا باید این کار را انجام دهیم؟ زیرا نتانیاهو به دلیل وقوع این جنگ بسیار آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد نتانیاهو آماده نبود. اسرائیل آماده نبود. و در دوران ریاست جمهوری من، آنها نیازی نداشتند تا آماده باشند.

این در حالی است که هشتمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی با فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه آغاز شد و مقاومت فلسطین در غزه، در پاسخ به حملات جنگنده های رژیم اسرائیل به رفح و شمال غزه، شهرک‌های مذکور را هدف حملات موشکی تلافی‌جویانه خود قرار دادند.

در حالی که تعداد شهدای فلسطینی از مرز 2200 نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها مملو از مجروحان است، رژیم صهیونیستی تهدید به تخلیه بیمارستان العودة کرده است.

همچنین سازمان ملل متحد امروز شنبه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به تخریب کامل 5540 منزل مسکونی شده است، در گزارش سازمان ملل آمده است که در این حملات به 3750 خانه نیز خسارت وارد شده است.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد در طول یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به 2000 کودک قربانی (شهید و مجروح) این حملات شده‌اند.

علاوه بر این وزارت کشور مصر امروز شنبه اعلام کرد که دروازه گذرگاه رفح را با دیوار‌های بتنی مسدود کرد.

گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و غزه است که فلسطینیان می‌توانند به وسیله آن با جهان ارتباط داشته باشند و اگر این گذرگاه بسته شود بیماران فلسطینی به هیچ نقطه ای از چهان دسترسی ندارند.

در همین حال صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز شنبه اعلام کرد که در پی بمباران بی امان، افزایش آوارگی کودکان و خانواده ها و نبود مکان امن، وضعیت غزه فاجعه بار است.

حداقل 420 هزار نفر در غزه از خانه‌های خود آواره و بی‌سرپناه شدند و دسترسی به نیازمندان بسیار سخت و دشوار است.

همچنین سازمان ملل در مورد عواقب ناشی از دستور اسرائیل به 1.1 میلیون نفر جهت تخلیه منازل خود و حرکت به سمت جنوب طی 24 ساعت هشدار داد! طی روزهای اخیر رسانه ها از همکاری اسرائیل و آمریکا برای کوچاندن اجباری اهالی غزه به جاهای دیگر به منظور حمله زمینی گسترده به این منطقه خبر داده‌اند. وزارت خارجه کویت و عربستان سعودی هرگونه اقدام در این راستا را محکوم کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان