//
کدخبر: ۲۵۵۸۶۳ //

سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد

سفیر چین در آمریکا از کشورهای غربی و آمریکا خواست تا از سیاسی کردن جریان مقابله با ویروس کرونا خودداری کنند.

سفیر چین در آمریکا: مبارزه با ویروس کرونا را نباید سیاسی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شینهوا، سوی تیانکای، سفیر چین در آمریکا خواستار ایجاد یک سیستم موثر مدیریت جهانی برای مقابله با ویروس کرونا شد و از تمام کشورها خواست تا از هرگونه تلاش برای سیاسی کردن شیوع این بیماری اجتناب کنند.

وی در مصاحبه 3 آوریل خود با یان برمر در هفته نامه دیجیتال جی زیرو ورلد گفت که هنوز به ایجاد یک سیستم دیریت جهانی موثر برای مقابله با بحران ویروس کرونا نیازمندیم.

سفیر چین با بیان اینکه دنیا در قرن 21 با چالشهای بسیاری ازجمله حملات یازده سپتامبر، بحران مالی و اکنون ویروس کرونا مواجهشده خواستار همکاری بیشتر میان آمریکا و چین برای حل این معضل جهانی شد.

تیانکای تاکید کرد که در زمینه اقتصادی باتوجه به اختلالی که کووید 19 در زمینه زنجیره مایحتاج جهانی ایجاد کرده به همکاری بیشتر و موثرتر جهانی نیاز است.

سفیر چین اعلام کرد که کشورش تمام تلاشش برای احیا زنجیره تامین و ازسرگیری تولید، بویژه تامین تجهیزات پزشکی را انجام می دهد.

وی در عین حال از تمام کشورها خواست تا زندگی وسلامت مردم را در اولویت قرار داده و از تلاش برای سیاسی سازی این بیماری واگیردار خودداری کنند.

سفیر چین با بیان اینکه "این یک بحران عظیم برای همه ما به شمار می رود" ادعاهای برخی سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه چین با کمک به کشورهای درگیر ویروس کرونا به دنبا یک بهره برداری سیاسی است را رد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان