//
کدخبر: ۷۰۹۱۸ //

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت کاهش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، در حالی نگرانی ها از رشد تولید نفت آمریکا بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و نوار رشد قیمت 4 هفته گذشته را پاره کرد.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 70 سنت معادل یک درصد کاهش به 68 دلار و 61 سنت رسید. روز دوشنبه گذشته قیمت نفت برنت به 70 دلار و 37 سنت رسیده بود که بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون بود.

 

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 58 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 63 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز سه شنبه گذشته به بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 64 دلار و 89 سنت رسیده بود.

 

در مجموع معاملات هفتگی نفت برنت 1.8 درصد و نفت آمریکا 1.5 درصد افت قیمت هفتگی را تجربه کردند.

 

آژآنس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد میزان ذخایر نفتی جهان به مدد کاهش تولید اوپک، رشد قوی تقاضا و افت شدید تولید نفت ونزوئلا کاهش قابل توجهی را شاهد بوده است. اما این نهاد بین المللی هشدار داده که رشد سریع تولید نفت آمریکا می تواند روند برقراری توازن در بازار را تهدید کند.

 

بر اساس آمارهای دولتی، میزان تولید نفت آمریکا در هفته گذشته با حدود 300 هزار بشکه افزایشی به 9.75 میلیون بشکه در روز رسید.

 

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که یک شاخص مهم برای ارزیابی میزان تولید آینده نفت در این کشور است این هفته 5 مورد کاهش داشت اما در رقم 747 سکو همچنان بسیار بالاتر از تعداد 551 سکویی است که یک سال پیش در حال فعالیت بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان