//
کدخبر: ۷۰۷۰۵ //
خلیل تنها یکی از بازرگانان کرمانشاهی:

بازار عراق بازار هدف ماست

 بازار عراق  بازار هدف ماست
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تجلیل از صادرات کنندگان نمونه استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون سازمان بازرگانی، استاندار کرمانشاه، اعضای نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، رحیمی معاون استانداری کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی و سایر بازرگانان و تجار کرمانشاه در سالن آفی‌تئاتر اتاق بازرگانی برگزار شد.

خلیل تنها یکی از بازرگانان کرمانشاهی در این مراسم گفت: بخش تجار و بازرگانی بیشترین سهم صادر کننده  را برعهده دارند و 50 درصد صادرات را انجام می‌دهند.

وی افزود:  بازار عراق در اصل بازار هدف ماست هرچند رابطه دوستانه داریم و کالای کرمانشاه در کشور عراق برند شده ولی به علت این که بارها مرزها به دلایل مختلف تعطیل شده است.

تنها ادامه داد: سهم عمده صادرات به بازار عراق از دست داده‌ایم در حالی کشور رغیب ما ترکیه برای  این که بازار را بدست بگیرد بیشتر مغازه و فروشگاه عراق را اجاره کرده و رایگان در اختیار آنان قرار داده تا کالاهای ترکیه را حمایت نمایند و با این کار بازار عراق را بدست گرفته است.

وی افزود: بازرگانان و تجار عراق در صورتی راحت‌تر هستند که با ایران کار کنند و هدفی که در بازار عراق برای ورد کالاهای ایرانی  تجار کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده‌اند هنوز  فاصله زیاد است.

تنها گفت: بارها بازرگان و تجار کالاهایشان به موقع به مرز برده‌اند و با هزار مشقت رسانده‌اند ولی به محض رسیدن کالا به مرز این  مرز تعطیل شده چه کسی باید جوابگو آنان باشد؟

وی افزود: بارها باید ثابت کنیم که این کالا فرق دارد با کالای که در لیست مبارزه با کالای قاچاق قرار گرفته این کالا تولید ایرانی است به علت‌های مختلف حداقل یک هفته برای اثبات آن وقت ا را می‌گیرند این زمان را از ما گرفته شد و کالا به راحتی ترانزیت نمی‌شود ولی ترکیه و عربستان این مشکل را حل کرده‌اند و به راحتی بازرگانان کالا را به عراق صادر می‌کنند.

تنها گفت: تجار کرمانشاه خط شکن هستند ولی پشتیبان ندارند و بارها ثابت کرده‌اند که توانمندهستند و هیچ حمایتی از تولید کننده در این راستا انجام نمی‌گیر.

 وی افزود: من به عنوان یک صادر کننده کارخانه تولیدی راه‌اندازی کرده‌ام و 114 نفر بیمه شده دارم ولی متاسفانه این تعداد به 24 نفر رسیده است.

تنها گفت: اگر مسولان مشکلی که ایجاد می‌شود با تولید کننده مطرح نماید در مورد صادرات و واردات نتیجه خواهند گرفتولی این هم انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: در گمرگات نیرو متخصص آنچنانی نداریم و در بخش تولید و صادرات با مشکل فراوانی روبرو ساخته است.

تنها گفت: ترکیه با برنامه‌ریزی درست  که انجام داده کالاها را از مبدها تا مقصد رایگان وارد کشور هدفش می‌کند و در این راستا هم برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: در حالی که در کشور ما برعکس هر روزی به هزینه تولید اضافه می‌شود و اضافه شدن هزینه‌ها را باید در نظر بگیریم و قیمت بهای تمام شده ما حل نمی‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان