//
کدخبر: ۶۳۹۰۵ //

درآمد نفت و نرخ دلار در بودجه ۹۷ چگونه است؟

نگاهی به ارقام لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، نشان می‌دهد که پیش‌بینی دولت برای فروش هر بشکه نفت در سال آینده ۵۵ دلار بابت هر بشکه نفت و نرخ هر دلار حدود ۳۵ هزار ریال است.

به گزارش فرتاک نیوز،

نگاهی به ارقام لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، نشان می‌دهد که پیش‌بینی دولت برای فروش هر بشکه نفت در سال آینده ۵۵ دلار بابت هر بشکه نفت و نرخ هر دلار حدود ۳۵ هزار ریال است.

 

 سقف بودجه ۱۳۹۷ کل کشور ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هــزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است که از این رقم سهم منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال تعیین شده است.

 

رقم بودجه عمومی دولت بالغ بر ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال و درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۵۶۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

 

دولت بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را نیز ۸ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۸۷۱ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال تعیین کرده است.

 

نکته قابل تامل در لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی دولت از درآمدهای نفتی است؛ در لایحه دولت درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که سهم عمده آن به فروش نفت اختصاص دارد یک تریلیون و ۶۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال است.

 

بر اساس ماده واحده این لایحه، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز معادل ۹۵۹ میلیـون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۳ میلیون ریال است.

 

نگاهی به این ارقام نشان می‌دهد که دولت پیش‌بینی خود از فروش نفت ایران را بر مبنای ۵۵ دلار در نظر گرفته است که با توجه به رقم فعلی ۶۲ دلار آن در بازارهای جهانی معقول به نظر می‌رسد.

 

همچنین در حالی که اکنون نرخ دلار مبادله‌ای ۳۵ هزار و ۴۳۴ ریال است، قیمت فروش هر دلار بودجه حدود ۳۵ هزار ریال در نظر گرفته شده که نشان می‌دهد دولت در سال آینده قصد ندارد با افزایش قیمت نرخ ارز مبادله‌ای، یکسان‌سازی نرخ ارز را پیاده کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان