//
کدخبر: ۶۳۸۹۸ //
مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه:

میرزایی: قرض الحسنه یکی از جلوه های زیبای یاری و دستگیری نیازمندان بشمار می رود

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه، در خصوص اهمیت سنت حسنه قرض الحسنه در جمع نمازگزاران کرمانشاه سخن گفت.

میرزایی: قرض الحسنه یکی از جلوه های زیبای یاری و دستگیری نیازمندان بشمار می رود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صفا میرزایی، مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه، در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر کرمانشاه ضمن سلام و درود بر آستان مقدس حضرت ولی عصر(عج)، و درود به روح پاک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا از صدر اسلام تا کنون گفت: خداوند را شاکرم که در آستانه دهمین سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران فرصتی به بنده عطا نمود تا در محضر نورانی و با صلابت شما خوبان و نمازگزاران عزیز، توفیق حضور یابم.

 

وی در ادامه گفت: ایران اسلامی در سند چشم انداز 1404 به عنوان کشوری پیشرفته و مبتنی بر سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی تصویر شده است و بی شک سهم برتر منابع انسانی با داشتن نیروهایی توانمند و توسعه یافته محقق می شود؛ یکی از راهکارهای بسیار مؤثر در دستیابی به کشوری پیشرفته و توسعه یافته تقویت اقتصادی اقشار مختلف جامعه است که نقش کلیدی را ایفا می کند.

 

میرزایی افزود: در این راستا همانطور که مستحضر هستید پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر نظام بانکی و قوانین مربوط به آن، از جمله اولویت ها بوده است و به همین منظور قانون عملیات بانکی بدون ربا، در سال 1362 با تلاش کارشناسان اقتصادی و نیز صاحب نظران فقهی، به تصویب رسید که امروزه بانکداری اسلامی یکی از رو به رشدترین بخش های صنعت بانکداری ست. با همین رویکرد، بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ ترین بانک قرض الحسنه در کشور با یک دهه تلاش برای ترویج بانکداری اسلامی و سنت قرض الحسنه اقدامات شایسته  و مؤثری را در تحول سیستم بانکداری ایجاد کرده است.

 

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود خطاب به نمازگزاران گفت:  همه شما بزرگواران به خوبی واقفید، قرض الحسنه یکی از جلوه های زیبای یاری و دستگیری نیازمندان بشمار می رود و بدون تردید از دیدگاه تمامی افراد نیز مورد اهمیت می باشد و در اسلام توجه ویژه ای به مسئله قرض الحسنه  و به اهمیت آن تاکید شده است و ریشه در قرآن و سنت پیامبر(ص) دارد. در قرآن " قرضاً حسناً " که از آن تعبیر به قرض الحسنه می شود، به معنای انفاق است که این انفاق بسیار مطلوب خداوند می باشد وخداوند در قران کریم در آیاتی چند از جمله در سوره های مبارکه بقره، مائده و حدیده به آن اشاره شده است.

 

وی افزود: اما مسئله مهمی که جا دارد به آن اشاره نمود، وجود انگیزه های ارزشمندی همچون ایثار، پاداش اخروی، کسب اخلاق پسندیده و تعاون و همیاری برای این سنت حسنه است که بر اهمیت ترویج فرهنگ غنی قرض الحسنه می افزاید.

 

میرزایی در ادامه  به چگونگی راه اندازی بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت و در این زمینه گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15هزار میلیارد ریال و مشارکت بانکهای بزرگ و دولتی 22 آذرماه سال 1386 با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار نمود.

 

وی در ادامه گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اکنون با بیش از 530 شعبه فعال و نزدیک به 3هزار پرسنل جوان، متخصص و کارآزموده در سراسر کشور فعالیت می کند. این بانک در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

 

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است که این امر به طورچشمگیری به بهبود شاخص های اقتصادی در جامعه کمک می کند به طوری که پرداخت وام های قرض الحسنه به بیش از 3 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طی یک دهه فعالیت بوده است.

 

میرزایی سپس به تحقق بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره نمود و گفت:  در راستای تحقق بانکداری الکترونیک و افزایش خدمات الکترونیکی به مشتریان و جلوگیری از حضور فیزیکی در شعب ، گسترش بانکداری نوین را در دستور کار خود قرار داده ایم که از جمله می توان به اینترنت بانک، تلفن بانک ،همراه بانک ، خودپردازها ، بن کارت و کارت هدیه و... اشاره کرد.

 

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم انداز "تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته" برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را در محورهای کاری زیر تدوین کرده است و اجرا می کند که به طور تیتروار می توان به:

 

-توسعه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم که در این راستا امسال بیش از 300 هزار قلم کالا را در مدارس شبانه روزی کشور توزیع کرده است.

 

- توسعه بهداشت و سلامت با اولویت توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی که در این زمینه در ساخت یک مرکز روان درمانی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشارکت کرده است.

 

- حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت‌های مردم‌محورِ زیست محیطی که برای تحقق این برنامه برای راه اندازی شبکه فاضلاب شهری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

-پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت توانمند‌سازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی که در این راستا تاکنون بیش از 21 هزار نفر از مددجویان را تحت پوشش تسهیلات قرض الحسنه اشتغال قرار داده است و همچنین مبالغی را برای آزادسازی و اشتغال زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص داده است.

- توانمند سازی و ریشه کنی فقر

-تحقق حقوق شهروندی

-حمایت از جوانان در امر ازدواج و تشکیل خانواده بخش دیگری از فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می رود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدمات و برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران تأثیرات ارزنده ای را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته است که به اختصار به برخی از این آثار اشاره می شود:

 

- بی تردید اقتصاد در پیشرفت و شکوفایی جامعه انسانی نقش مؤثر و حیاتی دارد، پیشرفت اقتصادی مطلوب، نیازمند یک نظام اقتصادی سالم است که همانا نظام اقتصادی اسلام، سالم¬ترین نظام اقتصادی دنیاست و در این راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران با شعار "مهربان باشیم"  در جهت کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف، نقش مؤثر و فعالی را در این زمینه ایفا نموده است.

مخمدصفا میرزایی- فرتاک نیوز

- همچنین افزایش کارآیی اقتصادی، تخصیص منابع مناسب، توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی، افزایش اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری از دیگر آثار اقتصادی تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران  است.

 

- بانک قرض الحسنه مهر ایران در جهت توسعه اهداف اجتماعی و بالاخص رفاه اجتماعی نیز گامهای بلندی برداشته است؛ تأمین بخشی از سرمایه تحصیل دانش آموزان، نیازهای ضروری، ازدواج و تهیه جهیزیه، تامین بخشی از هزینه های درمان و همچنین تلاش برای امر مهم فقرزدایی از جامعه و رفع محرومیتهای اقتصادی و اجتماعی و توانمندسازی و ارتقای معیشت خانواده¬ها از جمله این اقدامات و آثار آن است.

 

- ازآثار و برکات فرهنگی خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران می¬توان به افزایش اعتماد به یکدیگر در فضای جامعه و تقویت حس تعاون و همکاری  و توسعه فرهنگ قرض الحسنه اشاره کرد که با انجام و فرهنگسازی این کار نیک، موج برادری و برابری، عطوفت، ایثار و همدلی و انسان دوستی که از آموزه های دینی و دستورات خداوند متعال است، توسعه یافته و در سایه این سنت نیکو درخت تعاون و همکاری در بین مردم بارور می شود.

 

بانک قرض الحسنه مهر ایران با رویکرد تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی رییس جمهور محترم در حوزه اقتصادی و با هدف افزایش توان اقتصادی و توانمندسازی ملت شریف ایران اسلامی برنامه های زیر را در آینده دنبال می کند.

1- تغییر استراتژی بانک از وام های مصرفی به سمت تسهیلات اشتغال زایی

2-طراحی و ارائه طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه در پاسخ به نیازهای اساسی مردم در زمینه هایی همچون ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان

3-توسعه مشارکت در برنامه های مسؤولیت اجتماعی همچون برنامه های آموزشی دانش آموزان مناطق محروم، برنامه های زیست محیطی و اشتغال مددجویان سازمانهای حمایتی

4- گسترش خدمت رسانی به روستاها و مناطق پرجمعیت بر اساس اعزام نیرو در قالب تفاهمنامه و ایجاد شعب سیار

 

میرزایی در پایان سخنان خود گفت: اکنون که  بانک قرض الحسنه مهر ایران، یک دهه به مهر ایران خدمات و تلاشهای گسترده ای را در جامعه ارائه کرده است؛ امیدواریم با الطاف حضرت حق و در سایه سعی وافر و تلاش بی دریغ مجموعه کارکنان این بانک بتوانیم در مسیر پاسخ به نیازهای هموطنان میهن اسلامی مان، خدمتی ماندگار را داشته باشیم و از این مسیر به کسب افتخارات و درجات رفیع برای نظام مقدس اسلامی دست یابیم. ان شاءا...

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان