//
کدخبر: ۶۳۸۱۴ //
تقوی نژاد اعلام کرد

اخذ مالیات از فعالان اقتصادی فضای مجازی

سید کامل تقوی‌نژاد می‌گوید سازمان امور مالیاتی در صدد است که از فعالان اقتصادی فضای مجازی مالیات دریافت کند، ولی در این زمینه با چالش‌هایی هم رو به روست اعم از تعیین مشمولیت‌های مالیاتی آن‌ها.

اخذ مالیات از فعالان اقتصادی فضای مجازی
به گزارش فرتاک نیوز،

سید کامل تقوی‌نژاد در چهاردهمین کنفرانس فنی سالانه مجمع مقامات مالیاتی کشور اظهار کرد: حرکت به سمت نظام مالیاتی مطلوب موضوعی اجتناب ناپذیر است که در دو بعد دیجیتالی شدن و اصلاح قوانین انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در طی سالیان گذشته در پی راه‌اندازه سامانه‌های الکترونیک برای پروسه‌های مختلف اظهار و پرداخت مالیات بوده است. در این زمینه چندین سامانه راه اندازه شده که از طریق پورتال عملیات مودیان مالیاتی قابل دسترسی است. همچنین نرم‌افزارهای دیگری هم راه‌اندازی شده که اموری مانند حل اختلافات مالیاتی رو پشتیبانی می‌کند.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی سازمان نیز از حدود ۱۰ سال گذشته در قالب ۵ محور و ۳۲ پروژه طراحی شده است.

 

وی بیان کرد: درباره اصلاح قانون نیز اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم دو سال پیش به تصویب رسید. در این زمینه جرایم مالیاتی و نحوه برخورد با آنها تعیین شد که از نقاط قوت این قانون بود. همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده هم ۱۰ سال است به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و اکنون نیز لایحه دائمی با اصلاحاتی در دست بررسی مجلس برای تصویب است.

 

تقوی‌نژاد همچنین بیان کرد: درباره اقتصاد و خدمات دیجیتال باید بگویم که دیجیتالی شدن در ایران روز به روز در حال گسترش است. شناسایی فعالان اقتصادی فضای مجازی و تعیین مالیات برای آن‌ها یکی از چالش‌های ماست که سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای شناسایی آن‌ها کلید زده است.

 

اما تعیین مشمولیت‌های مالیاتی کسب و کارهای مجازی و تعیین مقر آن‌ها، خصوصا کسب‌کارهای بین‌المللی با توجه به ابعاد کسب و کارهای مجازی همانند مکان استقرار سرور، محل اداره و پشتیبانی سرور، محل اداره و پشتیبانی وب‌سایت، محل پرداخت و دریافت وجه، محل تولید کالای دیجیتال با مشکل مواجه هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان