//
کدخبر: ۶۳۴۷۷ //

افزایش کارمزد خدمات بانکی در بانک ملی

بانک ملی ایران اعلام کرد که به زودی دریافت کارمزد 25 تومانی از برخی تراکنش های مبتنی بر کارت های بانکی این بانک (ملی کارت) را اجرایی خواهد کرد.

افزایش کارمزد خدمات بانکی در بانک ملی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی، این بانک اعلام کرد که مطابق بخشنامه های صادر شده از سوی بانک مرکزی، دریافت سیستمی کارمزد را در تعدادی از خدمات خود عملیاتی خواهد کرد.

 

کارمزد 25 تومانی برای برخی تراکنش های مبتنی بر کارت

طبق این گزارش و در مرحله اول این طرح، این کارمزد در تراکنش های مبتنی بر کارت، با کارمزد 25 تومان به زودی اعمال خواهد شد. بر این اساس، تراکنش های منتخب مبتنی بر کارت (ملی کارت) که از طریق خودپرداز، سامانه سبا، همراه بانک، کیوسک، تلفن بانک و سامانه بام انجام شود، مشمول دریافت این کارمزد خواهند بود.

 

بام، سبا، تلفن بانک و همراه بانک ملی مشمول کارمزد می شود

طبق این اعلامیه ، قرار است تراکنش های کارت به کارت (ملی به ملی)، کارت به حساب، پرداخت قبض، خرید شارژ و اعلام مانده از طریق درگاه خودپرداز مشمول کارمزد شود. در خصوص درگاه های سبا، همراه بانک ملی، تلفن بانک و سامانه بام نیز، کارمزد یادشده به پرداخت قبض کارتی و خرید شارژ، تعلق می گیرد. خدمات کارت به کارت (ملی به ملی)، پرداخت قبض، خرید شارژ و اعلام مانده از طریق کیوسک نیز مشمول کارمزد 25 تومانی خواهد شد.

 

اتکا به درآمد کارمزد خدمات به جای نرخ سود بالا

 

بروز رقابت های ناسالم بین برخی بانک ها در سال های اخیر، موجب شده است برخی از آن ها برای جلب رضایت مشتریان، از دریافت هزینه برخی خدمات بانکی خودداری و در عوض، هزینه های خود را از طریق نرخ های سود بالای تسهیلات جبران کنند. این موضوع به گونه ای بود که بهمن سال گذشته، اعتراض ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی را نیز در پی داشت.

 

به گزارش ایسنا، وی به صراحت اعلام کرد که بانک‌های ایرانی اکنون به سمت درآمدزایی از محل سود تسهیلات رفته اند و در رقابتی مخرب با یکدیگر درآمد ناشی از کارمزد را حذف کردند. در این زمینه، برخی از گزارش ها حاکی از آن است که در کشورهای پیشرفته، بیش از 40 درصد مجموع درآمد بانک ها به دریافت کارمزد اختصاص دارد. این در حالی است که این رقم در ایران کمتر از 10 درصد است. چند روز قبل نیز حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، با اشاره به این که سهم درآمدهای کارمزدی در بانک ملی ایران بسیار پایین است، گفت: این درآمدها در سال های 94 و 95 تنها دو و نیم درصد از کل هزینه های بانک را پوشش داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان