//
کدخبر: ۶۳۰۳۹ //

ثروتمندان ۳ برابر فقرا وام می‌گیرند/تشدید فقر با این سیستم بانکی!

معاون امور رفاهی وزیر کار با انتقاد اینکه چرا باید تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات نظام بانکی بهره‌مند شوند،گفت:دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به تسهیلات سه برابر دهک‌های فقیر در کشور است.

ثروتمندان ۳ برابر فقرا وام می‌گیرند/تشدید فقر با این سیستم بانکی!
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد میدری، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش «تعاون محور سوم اقتصاد» با اشاره به اینکه برای کاستن از چهره خشن سرمایه‌داری، بخش تعاونی شکل گرفت، اظهار داشت: حضور تعاونی‌ها در کنار نظام‌های سرمایه‌داری غرب منجر به نفع عمومی مردم و نتایج مثبت بسیاری شد.

 

میدری، مشکلات فعلی بخش تعاون را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: معاونت امور تعاون وزارت تعاون درصدد حل مسائل و مشکلات بیرونی است، اما خود تعاونی‌ها باید مشکلات درونی‌شان را حل کنند و در این زمینه جدی‌تر از گذشته عمل کنند.

 

معاون وزیر رفاه همچنین نسبت به عملکرد بانک‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: براساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده، تنها 12 درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند، چرا که دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه 3 برابر دهک‌های فقیر است، بنابراین سیستم‌های بانکی با این شیوه، فقر را تشدید می‌کنند.

 

معاون وزیر رفاه خاطرنشان کرد: سیستم‌های بانکی در کشور ما عمیق و بزرگ نیستند و در شیوه توزیع تسهیلات باید تغییر ایجاد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان