//
کدخبر: ۶۳۰۰۷ //

ساده ترین و سریع‌ترین راه‌های پولدار شدن

صرفه جویی یکی از بهترین راه کار‌های منطقی برای جمع کردن پول است. به طرق مختلف می‌توان پس انداز داشت، اما صرفه جویی بهترین روش است که می‌تواند جلوی خرده خرج‌های مختلف را بگیرد و پس انداز را افزایش دهد.

 ساده ترین و سریع‌ترین راه‌های پولدار شدن
به گزارش فرتاک نیوز،

 مسائل مالی و اقتصادی در هر خانواده با هر تعداد جمعیت از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت است. پس انداز دائم و همچنین صرفه جویی صفت و اخلاقی است که از دوران کودکی در هر فرد شکل می گیرد. انسان‌های بسیاری برنامه ریزی های مالی طبق بودجه و درآمد خود دارند تا بتوانند پس انداز بیشتری برای زندگی خود داشته باشند. راهکارهای متعددی جهت پس انداز و نگهداری پول وجود دارد. اما یک راه ساده و بسیار کار آمد که نقش مهمی در اقتصاد خانواده می‌تواند داشته باشد " صرفه جویی " است.

 

دیدگاه یک عصب شناس در مورد روش پولدار شدن

مورن سرف یک دانشمند عصب شناس است که در مورد صرفه جویی می گوید : ” ساده ترین راه برای صرفه جویی و جمع کردن پول این است که در زندگی زمان بندی مالی داشته باشید. ”

 

یک فرد عادی را در نظر بگیرید. او در طی یک ماه، یک الی دو پرداخت سنگین دارد. چند مرتبه می‌بایست خرید کند. در روز سه وعده غذا می‌خورد و شاید بیش از ۲۰ ماه طول بکشد که وام‌هایی همانند وام مسکن را پرداخت کند. بی شک این همه هزینه ذهن هر شخص را می تواند مغشوش و آشفته سازد.

 

طبق راه حل مورن سرف افرادی که زمان بندی دقیقی در مورد مسائل مالی خود دارند بیشتر می‌توانند خرید کنند و بیشتر می‌توانند پس انداز داشته باشند.

 

چگونه خرید را زمان بندی کنیم ؟

زمان بندی کردن خریدها یک روش برای بهبود وضعیت مالی است ، به این صورت که تصمیم بگیرید روزانه یک مبلغ هر چند جزئی و کم را کنار بگذارید. مخارج ثابت مانند صورت حساب ها یا اجاره خانه و وام را هم با محاسبه دقیق کنار بگذارید. باقی مانده در آمد را به خرید وسیله ای که نیاز دارید بپردازید.

 

در ضمن نکته بسیار حائز اهمیت این است زمان مشخصی از هر ماه را به خرید اختصاص دهید.

زمان بندی به شما این اجازه را می دهد که تا مدتی مقرر هزینه خرید یک مورد را جمع آوری کنید و در حقیقت مدت زمان مشخصی برای پس انداز دارید و این عمل به شما کمک می کند تا آن زمان از خرید های غیرضروری خودداری کنید.

 

شاید برنامه خرید شما با افراد دیگر کاملا متفاوت باشد. مثلا کسی مجبور باشد هر ماه خرید مواد غذایی داشته باشد ولی شما هر سه ماه یک بار این نوع خرید را انجام دهید. این مسئله کاملا شخصی است و بسته به سبک و نوع زندگی هر فرد می باشد.

 

راحت تصمیم بگیرید

اگر طبق گفته این دانشمند عصب شناس پیش بروید تصمیم‌گیری‌ها کمی ساده‌تر می شود. هر انسان بزرگسال روزانه ده‌ها هزار تصمیم می گیرد. که در حدود ۲۰۰ تا از آن‌ها مربوط به غذا و خوراک می باشد.

 

مورن سرف ادعا می کند، این راه کار شما را به آرامش و شادی بیشتری می‌رساند. تصمیم گیری‌هایتان دقیق تر شده و تصمیمات کوچک و کم اهمیت حذف می‌شوند.

این استراتژی به شما اجازه می دهد در روابط اجتماعی، فردی قاطع تر و استوار تر باشید.

 

افرادی مانند زوج‌ها که مدت زمان زیادی را با هم می‌گذرانند به یکدیگر شبیه می شوند. یافته‌ها نشان می دهد که مردم شبیه به افرادی هستند که در نخستین حلقه ارتباطی‌شان قرار دارند. به این ترتیب شما این راه کار صرفه جویی و خرید کردن را در خانه و خانواده رواج می دهید و وضعیت اقتصادی شما بهتر می شود.

 

مسائل مالی معمولا نقطه عطفی برای انسان می باشد. این دانشمند عصب شناس متوجه شده است که مردم نیازمند تصمیم گیری‌هایی هستند که راحت باشد و کمتر به مسائل مالی بپردازد. حساب و کتاب مداوم می‌تواند ذهن را به قدری خسته و درگیر کند که فرد توانایی پرداختن به مسائل مهم زندگی را نداشته باشد.

 

در صورتی که یک جدول زمانی استاندارد برای صرف هزینه‌های زندگی داشته باشید می توانید تصمیمات کوچک مالی را از زندگی خود خط بزنید و از آن‌ها صرف نظر کنید. به جای اینکه روزانه در آمد و و پس انداز خود را محاسبه کنید با یک برنامه ریزی دقیق از زندگی لذت ببرید و نگرانی مالی کمتری داشته باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۰۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان