//
کدخبر: ۶۲۷۳۳ //
رئیس کمیته ارتباطات مجلس:

اصلاحات اینترنت منصفانه منافع مشترکان را تامین می‌کند

رئیس کمیته ارتباطات مجلس گفت: با اصلاحاتی که در اینترنت منصفانه انجام شد هم سرعت، هم کم فروشی، هم شفافیت و هم اقتصادی شدن اینترنت برای مشترکان پرمصرف تامین می‌شود.

اصلاحات اینترنت منصفانه منافع مشترکان را تامین می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: پیرو نگرانی کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر سردرگمی مشترکان به دلیل تنوع بسته‌های اینترنتی و نحوه قیمت‌گذاری آنها و اجحافات انجام شده توسط اپراتورهای عرضه کننده اینترنت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول اصلاح رویه‌های گذشته را داد که این وعده در قالب اصلاحات اینترنت منصفانه شکل اجرایی به خود گرفت.

 

رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: خواسته کمیته این بود که در بسته‌های اینترنتی و در نحوه و قیمت فروش اینترنت با محوریت کاهش قیمت اینترنت، شفافت‌سازی شود. از نظر مجلس عرضه متنوع بسته‌های اینترنتی، قیمت مصرف شبانه و روزانه، محدود بودن زمان استفاده حجم اینترنت فروخته شده و مسائلی از این دست موجب نارضایتی و سردرگمی مصرف کنندگان خانگی شده بود که این دغدغه به وزیر و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقال یافت.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس اینترنت منصفانه را شیوه جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف‌سازی بیشتر در موضوع اینترنت عرضه شده توسط اپراتورها دانست و افزود: طبق اصلاحات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی به طور کلی اینترنت به دو شکل اینترنت کم‌مصرف‌ها و اینترنت پرمصرف‌ها عرضه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: براساس تصمیم جدید این کمیسیون، اینترنت عرضه شده با تکنولوژی ADSL برای مشترکان کم‌مصرف با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه و حجم داده 2 گیگابایت به قیمت 12500 هزار تومان عرضه خواهد شد که سقف زمانی برای مصرف آن در نظر گرفته نشده است. مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات مخابرات منطقه محل سکونت درخواست فیبر نوری یا کابل مسی کرده و اینترنت سرعت بالا با تکنولوژی ADSL با حجم داده 300 گیگابایت  با زمان نامحدود را خریداری کنند.

 

سبحانی‌فر تصمیم اخیر کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی را پایانی بر کم فروشی و گران‌فروشی اینترنت به کاربران خانگی دانست و افزود: شیوه جدید وزارت ارتباطات هم سرعت، هم کم فروشی، هم شفافیت و هم اقتصادی شدن اینترنت برای مشترکان پرمصرف را تامین می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان