//
کدخبر: ۵۶۲۱۴ //

ادغام بانک مهر اقتصاد با موسسات کوثر و ثامن لغو شد

در حالی که مدت‌هاست سیاست ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر و تشکیل بانک کوثر مطرح شده که آخرین اخبار حاکی از آن است که این موضوع منتفی شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

یک منبع آگاه گفت:بحث ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند منتفی شده است و این مراکز اقتصادی مثل گذشته به کار خود ادامه خواهند داد.

 

در جریان ساماندهی شتابزده بازار غیرمتشکل پولی و پایان دادن به فعالیت موسساتی که مجوزی برای فعالیت در بازار پول از سوی بانک مرکزی نداشتند برخی موسسات به بانک‌ها واگذار شده تا عهده‌دار مسئولیت دارایی و بدهی‌ها و همچنین تعهدات آنها نسبت به سپرده‌گذاران باشند.

 

اما در همین جریان بود که بحث ادغام برخی بانک‌ها و موسسات نیز مطرح و البته با حواشی همراه شد. موضوع مربوط به ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند، است. چندی پیش انتشار این خبر که البته منبع رسمی و مورد تایید بانک مرکزی نداشت، موجب ایجاد هیجان بین سپرده‌گذاران این موسسات شد تا این که بانک مرکزی بعد از چند روز سکوت در واکنشی روند فعالیت موسسه ثامن و مهر اقتصاد را مورد تایید قرار داد و آنها را در لیست موسساتی که در حال دریافت مجوز بانک مرکزی هستند قرار داد.

 

در شرایطی بحث‌ها در رابطه با این ادغام ادامه دارد و اکثر کارشناسان بانکی این ادغام را یک کار شتابزده و غیرتخصصی می دانستند ،رئیس کل بانک مرکزی رسما از ادغام ثامن، مهر اقتصاد و موسسه کوثر و در نهایت تشکیل یک بانک خبر داد.

 

حال با گذشت دو ماه از این طرح مسئولان نیز به اجرایی نشدن این طرح پی برده و از انجام آن منصرف شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۱۴ //
ارسال نظر
 
  • مهدی

    سلام
    بعد از دوسه ماه سرگردان مردم بی چاره تازه خبر از غیر کاربردی بودن طر ح ادغام می دهند .
    و موسسه ثامن با کمال پر رویی بدون اعلام ورشکستگی و با و عده های پوشالی مردم را سر می دوانند و سر مایه های آنها را بلوکه کرده .شتر سواری ک ه دولا دولا نمیشه یا اعلام ورشکستگی کنید یا اموال مردم رو آزاد کنید به ولله همه مردم گرفتاری خودشونو داران و نیاز به دار اییهاشون دارن

  • محمدی

    خوب الان تلکیف ثامن چیه؟

  • سپرده گذار ثامن

    از دولت جمهوری اسلامی تقاضا دارم تکلیف ثامن ائمه را روشن کنند بتوانیم مشکلات مان را برطرف کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان