//
کدخبر: ۴۸۰۶۱ //

وعده وزیر جدید آموزش و پرورش به معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه ششم ساماندهی وضعیت معیشت معلمان به خوبی دیده شده است از پیگیری پرداخت معوقات فرهنگیان در جلسه هیأت دولت خبر داد.

وعده وزیر جدید آموزش و پرورش به معلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی که در مجتمع آدینه برگزار شد در خصوص طرح ارتقای معیشت فرهنگیان، اظهار داشت: برنامه جدی برای ساماندهی به وضعیت معیشت معلمان داریم.

 

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های خوبی پیش‌بینی شده و کارگروهی آماده کردیم که این کارگروه در یک کار مشترک با نمایندگان این کار را انجام می‌دهد و درصدد آماده کردن ‌آیین‌نامه‌های این موضوع هستیم.

 

بطحائی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بحث ساماندهی وضعیت معیشت و شأن معلمان به خوبی دیده شده است و امیدواریم بتوانیم با کار جدی که آغاز شده است به زودی تصویر روشنی از آینده این موضوع به فرهنگیان عرضه کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان یادآور شد: در جلسه دیروز هیأت دولت در خصوص معوقات کل کارکنان دستگاه‌ها صحبت شد چرا که این معوقات تنها مربوط به فرهنگیان نبوده است در نتیجه ادامه بحث در این خصوص به روز یکشنبه موکول شد و امیدواریم به زودی پرداخت معوقات محقق شده و بتوانیم بخشی از آن را پرداخت کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رتبه‌بندی سنجش صلاحیت حرفه معلمان نیز جزو این بسته است.

 

بطحائی در خصوص الگوی جذب معلمان، گفت: تأکید بر جذب نیروی انسانی توسط دانشگاه‌های فرهنگیان است و همه نیروهای ورودی به آموزش و پرورش طبق قانون باید از طریق دانشگاه فرهنگیان به کار گرفته شود.

 

وی با اشاره به جذب نیرو از طریق ماده 28، تصریح کرد: این ماده در شرایط اضطرار است و در مواردی که نتوانیم در رشته‌های موردنیاز خود نیرو جذب کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ریاست دانشگاه فرهنگیان و سرپرستی 4 ساله این دانشگاه، خاطرنشان کرد: انشاءالله این مشکل حل می‌شود چرا که ادامه سرپرستی خیلی به صلاح دانشگاه فرهنگیان نبوده است و سعی می‌کنیم آن را حل کنیم؛ البته این به این معنا نیست که حتماً جابه‌جایی صورت بگیرد.

 

بطحائی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، جامعه و مدیران ارشد از حیث کیفی رشد کند و یکی از برنامه‌های بنده که به مجلس ارائه شد ارتقای کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۶۱ //
ارسال نظر
 
  • معلم کردستانی

    وزیر محترم خدا کنه مثل طرح های گذشته تو طاقچه خاک نخوره جناب آشتیانی هم چندتا ط رح نظام نامه و....... تدوین فرمودند ولی خبری نشد

  • فرهنگی

    من میدونم هرچی میگی دروغه تازگی ها خیلی سرت شلوغه دست برداریداز دروغگویی

  • چغندربگ

    شما که می خواهید کیفیت آموزش و پرورش را بالا ببرید( ما کاملا میدانیم که دروغ می گویید) آیا دانشگاه فرهنگیان نیروی با کیف یت تربیت می کند؟ چرا دانشگاههای تهران، ش ریف، علم وصنعت، بهشتی، علامه، خواجه نصیر ، صنعتی اصفهان، تبریز ، شیراز و ..... ر ا برای تربیت معلم بکار نمیگیرید؟ مثلا ای نها الآن کلی مهندس و دکتر بیکار تولید می کنند خوب بگذارید معلم تولید کنند بهتر ن یست؟ بعد میگید ما 40 سال تجربه داریم و ف لان و بهمان! کار نداری بری بمیری؟

  • مهدی

  • ناشناس

    سلام معاونت پشتیبانی وزارت فرموده بودندک ه کلیه مطالبات معوقه تاپایان مرداد96پردا خت میشودولی متاسفانه هنوزهم عملی نشده ا ست

  • ناشناس

    آقای وزیر 8 هزار میلیارد اختلاس صندوق ذخ یره به کجا رسید البته ببخشید از شما سوال می کنیم البته یقین داریم شما اصلا خبر ن دارید اصلا متاسفم برای فرهنگیان که شانس ندارند همیشه طرحها اعلام میشه اما در مر حله اقدام می مونه مبارک باشه آقای بطحایی پست جدید را راستی از آقای. ق. چه خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان