//
کدخبر: ۴۷۳۸ //

ضربه بزرگ دولت به بازار لوزام خانگی ایرانی

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه برخلاف توسعه بخش تولید است، گفت: این تصمیم به طور حتم در آینده باعث تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی هم خواهد شد.

 ضربه بزرگ دولت به بازار لوزام خانگی ایرانی

به گزارش فرتاک نیوز، حبیب الله انصاری با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه آسیب زیادی را به تولیدکننده ایرانی وارد می‌کند، اظهارداشت:  امروز تولیدکننده ایرانی یخچال فریزر، لباسشویی و ظرف شویی‌هایی تولید می‌کند هم تراز خارجی‌ها بوده و با آنها رقابت می‌کند در این شرایط چه لزومی دارد که ما جنس خارجی آنهم با تعرفه پایین را وارد کشور کنیم.

وی با بیان اینکه این تصمیم فقط به نفع تولیدکننده ترکیه ای هست، افزود:  کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه برخلاف توسعه بخش تولید بوده و به طور حتم در آینده باعث تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی هم خواهد شد.

انصاری به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: تولید کننده ایرانی امروز در شرایط سخت اقدام به تولید می کند اما چرا دولت به جای حمایت فقط سنگ اندازی می کند.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اعلام اینکه می توان با جذب سرمایه گذاری خارجی و تولیدات مشترک صادارت گرا به تولیدکننده داخلی کمک کرد، تصریح کرد: به طور حتم اعتراض خود را به وزارت صنعت اعلام می کنیم.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان