//
کدخبر: ۴۵۱۶۷۷ //

شمارش معکوس برای ورود سدان جدید سایپا به بازار + امکانات و مشخصات

شاهین پلاس یکی از جدیدترین محصولات سایپا به شمار می‌آید که به زودی وارد بازار خودرو می‌شود.

شمارش معکوس برای ورود سدان جدید سایپا به بازار + امکانات و مشخصات
به گزارش فرتاک نیوز،

شاهین یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های  رشد صنعت خودرو ایران است. این پروژه با نام رهام آغاز شد و هدف اولیه آن، توسعه خودرویی بر مبنای همکاری سایپا و شرکت چینی برلیانس بود. با این حال پس از اعمال مجدد تحریم‌ها، چینی‌ها ایران را ترک کردند و پروژه رهام به صورت نیمه کاره رها شد.

 

شاهین سدان کلاس C گروه خودروسازی سایپا بوده و از پلتفرم SP۱۰۰ در آن استفاده شده است. شاهین با نسخه‌های دنده‌ای تیپ G و اتوماتیک CVT در خط تولید سایپا مونتاژ می‌شود و قرار است بزودی شاهین پلاس نیز به جمع تولیدات این خانواده اضافه شود. با توجه به سیاست گذاری‌های سایپا، شاهین با دو پیشرانه M۱۵ توربو شارژ و ME۱۶ تنفس طبیعی به بازار می‌آید. جعبه دنده‌های این خودرو در نسخه‌های مختلف از نوع ۵ سرعته دستی، شش سرعته اتوماتیک AT و CVT است.

مشخصات فنی شاهین پلاس

اما در سایپا شاهین پلاس پیشرانه ME۱۶ نصب شده است. پیشرانه ME۱۶ نسخه ایرانیزه EC۵ گروه PSA است و شباهت هایی به TU۵ پلاس ایران خودرو دارد. اما در برخی بخش‌ها ME۱۶ به روزتر از TU۵ پلاس به حساب می‌آید. این پیشرانه ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۴۷ نیوتن متر تولید می‌کند. در این پیشرانه که ۱.۶ لیتر حجم دارد، از ساختار ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. همچنین فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی (VVT-i) در آن وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان