//
کدخبر: ۴۵۰۷۴۴ //

معرفی ۱۰ تا از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران که باید بدانید

معرفی 10 تا از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران که باید بدانید

به گزارش تجارت امروز؛ افراد بسیاری برای شروع یک کار و افزایش درآمد به دنبال بهترین روش های سرمایه گذاری هستند و می خواهند با استفاده از بازارهای سرمایه گذاری جایگاه خوبی در بازار به دست بیاورند. اگر قصد شروع سرمایه گذاری دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بهترین و هوشمندانه ترین روش های سرمایه گذاری را به شما آموزش دهیم .

معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری

هر یک از روش هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که ما باید قبل از شروع سرمایه‌گذاری از آنها اطلاع داشته باشیم. در این مطلب از سایت تجارت امروز، برخی از بهترین راه های سرمایه گذاری را نام می‌بریم.

سرمایه‌گذاری در بورس

یکی از روش های سرمایه گذاری که طرفداران زیادی دارد، سرمایه گذاری در بورس است. در این نوع سرمایه گذاری، سهام شرکت های مختلف را خریداری می کنید و سپس آنها را معامله می کنید. یکی از مدرن ترین بازارهایی که در بازار ایران به وفور دیده می شود، بورس است که به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری شناخته می شود. مهمترین ویژگی که باعث می شود مردم این بازار و سرمایه گذاری را انتخاب کنند این است که برای شروع به سرمایه بسیار کمی نیاز است.

بازار سکه و طلا

یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در ایران سرمایه گذاری در بازار سکه یا طلا است. سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها بسیار محبوب است. از آنجایی که تورم روی قیمت سکه تاثیر زیادی دارد، سود حاصل از خرید و فروش سکه و طلا کاملا متغیر و صعودی است. نکته مهم در مورد این بازار این است که پتانسیل سود بسیار بالا و ریسک سرمایه گذاری بسیار کم است.

سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا نیز نکات منفی قابل توجهی دارد. این پرونده همچنین به شدت تحت تأثیر بازارهای اقتصادی و سیاسی است. علاوه بر این، پیدا کردن افراد کاملاً قابل اعتماد برای شروع بسیار سخت است. نکته منفی دیگری که در مورد خرید و فروش طلا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، کارمزدی است که برای تمام طلاهای نو که خرید و فروش می شود اعمال می شود.

سرمایه‌ گذاری در بانک

بعد از بورس و سکه و طلا، می‌توان به بانک اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، بانک‌ها این امکان را دارند که بعد از گذاشتن مقداری پول در آن، سود ماهیانه‌ای از آن دریافت خواهید کرد. البته این را در نظر داشته باشید که سود بانکی بسیار کم است و اگر سودهای بیشتری می خواهید باید وارد دیگر بازارهای سرمایه گذاری شوید.

سرمایه گذاری در سکه و طلا

سرمایه‌ گذاری در ارز

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری این است که در بازار ارز شروع به فعالیت کنید. در این بازار محبوب، شما به حداقل ۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز خواهید داشت. در این بازار هم مانند سایر بازارهای پیشین، متاثر از اخبار سیاسی و اقتصادی می باشد. در این نوع سرمایه‌گذاری، احتمال ریسک بسیار بالا بوده و اگر قیمت دلار تغییر کند، سود شما هم تا حد زیادی کم یا زیاد می‌شود و مدیریت ریسک و انواع آن در این زمینه اهمیت بالایی دارد. البته احتمال اینکه ضرر هم بدهد وجود دارد و مانند بانک بازار خیلی امنی نیست.

سرمایه‌ گذاری در مسکن و ملک

یکی دیگر از مواردی که جزو بهترین راه ها و روش های سرمایه گذاری محسوب می شوند سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مسکن است. در این نوع سرمایه‌گذاری شما می‌توانید بعد از مدتی طولانی، سود خوبی کسب کنید زیرا قیمت‌ها تا حد زیادی رشد خواهد کرد. همچنین مزیت دیگری که سرمایه‌گذاری در آن را پیشنهاد می‌کنیم، این است که برای شروع کار در این حوزه، نیاز به هیچ‌گونه تخصصی نخواهید داشت. یکی از مهم‌ترین معایب این بازار این است که برای شروع، باید سرمایه بسیار بالایی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در خودرو

یکی از بهترین راه های و روش های سرمایه گذاری این است که در بازار خودرو، سرمایه‌گذاری کنید. ازآنجاکه قیمت‌های خودرو در بازار نوسانات زیادی دارد، سود آن هم تا حد قال قبولی بالا است. علاوه‌براین، برای شروع به کار در این حوزه نیاز به هیچ‌گونه تخصص قبلی نخواهید داشت. از سوی دیگر، مهم‌ترین عیب این نوع سرمایه‌گذاری هم این است که خودرو استهلاک بسیار زیادی دارد.

سرمایه‌ گذاری در استارتاپ‌ ها

شما می توانید در کسب‌وکارهای متخلف و استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری کنید و به عنوان یک شتاب‌دهنده استارتاپ عمل کنید. این نوع سرمایه‌گذاری ریسک نسبتا بالایی دارد و بهتر است تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سرمایه‌گذاری این  است که میزان بیکاری در بین جوانان کشور تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

سرمایه‌ گذاری در خودروهای ثبت‌نامی

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان بهترین راه سرمایه گذاری شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری در خودروهای ثبت‌نامی می‌باشد. در این روش سرمایه‌گذاری، افراد می‌توانند برای خودروهای صفر شرکتی ثبت‌نام کنند، اگر نام در این قرعه‌کشی‌ها برنده شدند، حواله دریافت خودرو را در ازای مقداری پول، تحویل می‌گیرند. در نهایت هم می‌توانند حواله این خودروهای صفر را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. البته این موضوع درصد بالایی به شانس شما هم بستگی دارد. امروزه این روش در بازار ایران به‌وفور به چشم می‌خورد.

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

از دیگر راههای سرمایه گذاری استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این روش به این شکل است که در آن انواع سهام، اوراق بهادار و مشارکت، در آن معامله می‌شود. این روش، نوعی سرمایه‌گذاری به روش غیرمستقیم است که طرفداران نسبتا زیادی دارد. ما در سایت تجارت امروز بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان را برای سرمایه گذاری به شما معرفی کرده ایم.

 صندوق درآمد ثابت

از دیگر روش های سرمایه گذاری استفاده از صندوق درآمد ثابت می باشد. این نوع سرمایه‌گذاری بسیار کم‌خطر بوده و برای افرادی که توانایی ریسک کردن ندارند هم بسیار مناسب است. علاوه‌بر‌این، افرادی که سرمایه کمی برای شروع دارند هم می‌توانند از این نوع صندوق درآمد ثابت استفاده کنند. این مطلب توسط سایت تجارت امروز برای شما تهیه شده و امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان