//
کدخبر: ۴۳۹۴۴۷ //

مبلغ عیدی ۱۴۰۳ چگونه محاسبه می‌شود؟ + رقم دقیق

براساس ابلاغیه بخش نامه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت، ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ خواهد بود که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

مبلغ عیدی ۱۴۰۳ چگونه محاسبه می‌شود؟ + رقم دقیق
به گزارش فرتاک نیوز،

عیدی کارگران علاوه‌بر بعد مالی و کمک به بهبود شرایط معیشتی خانواده‌ها، دارای اهمیت روانی بسزایی است؛ زیرا پرداخت عیدی می‌تواند باعث افزایش رضایت شغلی، انگیزه کاری و حس تعلق کارکنان نسبت به سازمان شود. از سوی دیگر، تاخیر در پرداخت آن یا کاهش سهم عیدی تاثیر منفی بر روحیه کارکنان خواهد گذاشت.

 

این ابلاغیه در حالی صادر شده است که عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۲ بر اساس تصمیم هیئت وزیران و بخشنامه معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شده بود و قرار است به این مبلغ ۲۰  درصد برای سال آینده افزوده شود که بر اساس گمانه زنی ها می‌توان اینگونه پیش بینی کرد که مبلغ عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ در حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

 

 قانون پرداخت عیدی و پاداش آخر سال کارمندان در سال ۱۳۷۴ تصویب شد؛ بر طبق این قانون، دولت موظف است هر ساله اعتباری از منابع خود را برای پرداخت عیدی به کارمندان تخصیص دهد و اعتبار مذکور اعم از نقدی یا غیر نقدی را به طور یکسان در بین کارمندان تقسیم کند. قانون پرداخت عیدی شامل کارکنان تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی می‌شود.

 

هئیت وزیران هر ساله با برگزاری جلسه‌ای در بهمن ماه، میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین می‌کند. در سال ۱۴۰۲، مبلغ عیدی کارمندان بر اساس تصمیم هیئت وزیران و بخشنامه معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد. البته این مبلغ برای کارمندانی که زیر یک سال در سازمان مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، متفاوت است و بر اساس حاصل‌ضرب عیدی ماهیانه کارمند در تعداد ماه حضور او در محل کار محاسبه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان