//
کدخبر: ۴۳۷۲۲۶ //

سقوط آزاد بیت‌کوین!

بزرگ‌ترین رمزارز بازار امروز با یک سقوط آزاد بزرگ 3هزار دلاری مواجه شد.

سقوط آزاد بیت‌کوین!
به گزارش فرتاک نیوز،

بیت‌کوین طی روز دوشنبه (20 آذر) شاهد شدیدترین سقوط خود طی چهار ماه اخیر بود. این رمزارز طی این روز با افت قیمت 7/5 درصدی مواجه شد که بیشترین کاهش روزانه قیمت این ارز دیجیتال از 18 آگوست (27 مرداد) محسوب می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، با این حال بیت‌کوین توانست کمی از این افت قیمت را جبران کند و میزان کاهش ارزش خود را به 4/6 درصد برساند. با کمتر شدن افت قیمت، بیت‌کوین در ساعت 9:57 صبح دوشنبه به وقت نیویورک 41 هزار و 878 دلار معامله شد.

به غیر از بیت‌کوین، اغلب ارزهای دیجیتال اصلی در بازار با کاهش ارزش همراه شدند و 100 ارز دیجیتال برتر در بازار کریپتو بیشترین کاهش قیمت خود از 14 نوامبر (23 آبان) را تجربه کردند.

 

بیت کوین

 

آمارها نشان می‌دهد حدود 405 میلیون دلار موقعیت‌های معاملاتی کریپتو که بر روی قیمت‌های بالاتر شرط‌بندی شده بودند، در 20 آذر منحل شدند که بالاترین آمار از اواسط سپتامبر محسوب می‌شود.

بیت‌‎کوین در سال جاری میلادی به دلیل گمانه‌زنی‌ها درباره تأیید صندوق‌های قابل معامله این رمزارز که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری مستقیم در آن با افزایش قابل توجهی همراه شود، به شکل چشمگیری با افزایش ارزش روبه‌رو شده است. همچنین قوت گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024، دلیل دیگر افزایش قیمت این ارز دیجیتال بوده است. بیت‌کوین در سال جاری میلادی بیش از 150 درصد به قیمت خود افزوده است.

 
 
 

پیام بانک مرکزی آمریکا در جلسه آتی خود که طی چند روز آینده برگزار می‌شود و چگونگی سیاست این بانک درباره نرخ بهره، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را با تغییر قابل توجهی همراه کند. اگر لحن فدرال رزرو به گونه‌ای باشد که نشان دهد نرخ بهره در اوایل سال 2024 کاهش خواهد یافت، بیت‌کوین می‌تواند بار دیگر شانس خود را برای عبور از مرز 45 هزار دلار که چندی پیش موفق به گذر از آن شده بود، امتحان کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (20 آذر) از 40 هزار و 504 دلار تا 43 هزار و 806 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 40 هزار و 500 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 3 هزار و 200 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 36/28 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

 

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 164 دلار تا 2 هزار و 355 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 160 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 200 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 16/66 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 2 درصد کاهش یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۲۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان