//
کدخبر: ۴۳۶۳۵۲ //

حقوق تمام بازنشستگان افزایش می‌یابد؟ / زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

یک نماینده مجلس از اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سه سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه خبر داد.

حقوق تمام بازنشستگان افزایش می‌یابد؟ / زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از کشورها قوانینی برای حمایت از حقوق بازنشستگان دارند تا مطمئن شوند که آنان به دوران بازنشستگی شان متحمل مشکلات مالی نشوند. در برخی کشورها، این حقوق به عنوان پاداش برای عمر خدمت به کارفرمایان پرداخت می شود، در حالی که در دیگر کشورها، حقوق بازنشستگان از اموال عمومی تأمین می شود. اهمیت حقوق بازنشستگان برای سلامت مالی بازنشستگان نمی تواند اغفال شود و به عنوان یک حق اساسی شناخته می شود.

 

فاطمه محمدبیگی در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

فاطمه محمدبیگی در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، براساس این بند الحاقی دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.

 

تمام بازنشستگان مشمول افزایش حقوق می‌شوند

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن این بند الحاقی بخشی از قانون کار که سالیان دراز مغفول مانده بود به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد، افزود: با عملیاتی شدن این بند الحاقی برنامه هفتم توسعه، بی تردید شاهد افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خواهیم بود، یعنی تمام بازنشستگان مشمول این بند برنامه خواهند شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان