//
کدخبر: ۴۳۶۳۳۵ //

قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / کاهش ۲۰ درصدی قیمت پسته

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا که آجیل شیرین است و شامل انجیر، توت خشک و قیسی و بادام و پسته خام است در بازار از ۲۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است که ۸۰۰ هزار تومان قیمت آجیل فوق ممتاز است.

قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / کاهش ۲۰ درصدی قیمت پسته
به گزارش فرتاک نیوز،

آجیل و خشکبار جزو کالاهایی به حساب می آید  که در سال‌ های گذشته قیمت آن به طور ناگهانی با افزایش روبرو شد. عرضه کم و تقاضای زیاد، تغییر فصل، خشکسالی و کمبود آب، صادرات بیش از حد، نوسان قیمت ارز و... از جمله عوامل افزایش قیمت آجیل به حساب می آید.

 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در مورد وضعیت بازار آجیل در روز‌های نزدیک به شب یلدا گفت: با توجه به افزایش تولید و از طرف دیگر، به دلیل تثبیت نرخ ارز، امسال ما در بازار آجیل شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم.

 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در مورد وضعیت بازار آجیل در روز‌های نزدیک به شب یلدا گفت: خوشبختانه امسال میزان برداشت محصولات سر درختی نسبت به پارسال بیشتر بوده است. بر این اساس و به دلیل نزدیکی به فصل برداشت محصولات، در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و همه چیز تامین است.

 

علیرضا ارزانی ممقانی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید و از طرف دیگر، به دلیل تثبیت نرخ ارز، امسال ما در بازار آجیل شاهد افزایش قیمت‌ها نبودیم و حتی در برخی اقلام مانند پسته و تخمه جابونی نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داشته‌ایم.

این مقام صنفی در مورد کاهش قیمت پسته و تخمه جابونی گفت: در تخمه جابونی ما نزدیک ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داریم و کاهش قیمت در پسته هم حداقل ۲۰ درصد است.

وی در مورد قیمت پسته در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت جهانی پسته برای اولین بار از ۱۰ تا ۱۲ دلار به ۷.۵ دلار رسیده است، قیمت‌ها در داخل هم کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود قیمت پسته دیگر رو به بالا نرود.

ارزانی ممقانی با تاکید بر اینکه به رغم کاهش قیمت‌ها، کیفیت محصولات هم نسبت به پارسال افزایش یافته است، ادامه داد: در سایر اقلام هم شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم و ۵ تا ۱۰ درصد کاهش قیمت داریم.

ارزانی ممقانی در مورد قیمت آجیل شب یلدا هم گفت: معمولا به دلیل اینکه نوع و کیفیت محصولات متفاوت است نمی‌توان نرخ مشخص و ثابتی را برای قیمت آجیل اعلام کرد، اما به طور معمول ما در چند روز مانده به شب یلدا قیمت چند نوع آجیل را اعلام می‌کنیم تا سیستم‌های نظارتی بتوانند بر بازار نظارت کنند و شاهد گرانفروشی نباشیم.

وی در مورد محدوده قیمت آجیل شب یلدا در بازار بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا که آجیل شیرین است و شامل انجیر، توت خشک و قیسی و بادام و پسته خام است در بازار از ۲۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است که ۸۰۰ هزار تومان قیمت آجیل فوق ممتاز است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در مورد وضعیت تقاضا برای خرید آجیل هم گفت: دو سه سال است که به دلیل کاهش توان اقتصادی مردم، ما کاهش تقاضا را برای خرید آجیل داشته‌ایم، اما امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بوده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان