//
کدخبر: ۴۳۴۴۶۶ //

احتمال افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد پیشنهادی است و مجلس درباره آن اعلام نظر خواهد کرد و احتمال تغییر عدد معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد وجود دارد.

احتمال افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد
به گزارش فرتاک نیوز،

برنامه نمودار در گفتگو با مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور ،جزییات معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد را بررسی کرده است.
سوال: جزئیات معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد به چه صورت است، چه تصمیمی گرفته شده برای سال آینده؟ البته می‌دانیم که هنوز نهایی نشده اما چه مبنایی  برای محاسبه سال آینده در نظر گرفته شده است؟

مستوفی: تکالیف مالیاتی تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق همه ساله در قوانین بودجه تعیین می‌شود و سازمان امور مالیاتی هم براساس مبالغی که در بودجه نهایی می‌شود، اقدامات خودش را برای محاسبه مالیات انجام می‌دهد.  اکنون در تبصره ۱۶ قانون لایحه پیشنهادی سازمان برنامه مجلس که تنظیم شده این سقف عدد ۱۲۰ میلیون تومان برای یکسال معافیت درآمد مالیاتی هر شخص از محل مجموع درآمدهای ناشی از منبع حقوق توسط تمامی کارفرمایان خواهد بود.

سوال: یعنی ماهانه ۱۰ میلیون تومان؟

مستوفی: ماهانه ۱۰ میلیون تومان از مجموع درآمدهایی که بابت سرفصل حقوق درآمد دارند مشمول معافیت خواهد بود.

سوال: چرا سقف معافیت تغییر نکرده است ارزیابی شما چیست؟

مستوفی: سازمان برنامه و بودجه براساس دخل و خرجی که برای عملیات کنترل درآمدها و هزینه‌های یکسال کشور تعیین می‌کند، تصمیمات خودش را انجام می‌دهد. اما آن چیزی که مهم است سازمان امور مالیاتی به عنوان یک دستگاه اجرا کننده همان طور که تاکید کردم مصوب است آنچه که مصوب می‌شود اجرا کند، اما به عنوان پیشنهاد سازمان امور مالیاتی عددی را که پیشنهاد داده بود به واسطه این که به هر حال ما هر سال یک نرخ تورمی داشتیم این عدد نبود و عدد بالاتری را به عنوان معافیت و پایه حقوق پیشنهاد داده بود، اما در سازمان برنامه و بودجه این ارقام و اعداد  را به واسطه این که بتوانند کنترلی را بین تراز درآمدها و هزینه‌ها داشته باشند با این عدد تعیین کردند.

سوال:، چون این علامتی هم به بازار می‌دهد که افزایش حقوق‌ها خیلی چشم گیر نخواهد بود،  در همین افزایش حقوق یک بخشی بالاخره برمی‌گردد به جیب دولت؟

مستوفی: البته سنوات قبل هم میزان معافیت همین عدد بود فقط یک نکته‌ای را خواهش می‌کنم عزیزان توجه بفرمایند که این اعداد، اعداد پیشنهادی است که به مجلس می‌رود. سال گذشته این عدد ۷ میلیون تومان بوده، در واقع ۷۰ میلیون تومان در یک سال، این عدد تعیین شده و ارجاع شده به مجلس، اما سال گذشته این عدد به ۱۲۰ میلیون تومان در مجلس افزایش پیدا کرد، وقتی که لایحه مصوب شد اکنون هم این احتمال وجود دارد که با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود تغییر کند.

سوال: پیشنهاد خود سازمان امور مالیاتی هم بیشتر از این عدد بوده که شما گفتید؟

مستوفی: بله عددی که ما پیشنهاد دادیم بیشتر از این بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان