//
کدخبر: ۴۳۴۱۴۶ //

هشدار گرانی تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: از ابتدای سال صادرات تخم مرغ به ۱۱۵ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رکورد زده است.

هشدار گرانی تخم مرغ
به گزارش فرتاک نیوز،

ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: هم اکنون متوسط قیمت فروش هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان بوده که نسبت به یک ماه اخیر تغییری نداشته است.

به گفته او، با توجه به افزایش ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در خرداد و تیر، تولید تخم مرغ افزایش یافته که همین امر منجر به ازدیاد عرضه تخم‌ مرغ های ریز در بازار شده است.

نبی پور با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، افزود: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با حداقل ۱۰۰ هزار تن افزایش به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۱۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است که در صورت صدور مجوز، امکان صادرات به بالای ۲۰۰ هزار تن وجود دارد. با توجه به افزایش هزینه های تولید، کماکان خواستار اصلاح قیمت تخم مرغ هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این این امر محقق شود تا مرغداران مجبور به حذف گله های جوان نباشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان