//
کدخبر: ۴۳۰۴۴۸ //

فوری / سرنوشت سامانه یکپارچه فروش خودرو مشخص شد

سامانه یکارچه خودرو همچنان میزبان عرضه محصولات شرکت های خودروساز است و قرار نیست این سامانه از مسیر فروش خودروسازان حذف شود.

فوری / سرنوشت سامانه یکپارچه فروش خودرو مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد سامانه یکپارچه خودرو همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و قرار نیست این سامانه حذف شود.

سپهر دادجوی توکلی ادامه می داد اعضای شورای رقابت برای اعمال تغییرات در سامانه یکپارچه عرضه خودرو تصمیمی نگرفته‌اند و فعالیت این سامانه همچنان پابرجاست.

سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد این احتمال وجود دارد که در صورت نیاز اصلاحاتی در سامانه یکپارچه صورت گیرد، اما فعالیت آن فعلا ادامه دارد.

آن طور که دادجوی توکلی گفت سامانه یکپارچه فروش خودرو یک ابزار ساماندهی و ایجاد کننده شفافیت در بازار است.شورای رقابت سیاست‌های کلی این سامانه را تعیین می‌کند.

براساس ساختاری که برای سامانه یکپارچه خودرو تعریف شده است مسائل اجرایی این سامانه برعهده وزارت صمت و سازمان حمایت است همچنین مسائل مربوط به سیاست‌گذاری‌های کلان آن نیز به عهده شورای رقابت است.

این مقام مسئول در شورای رقابت گفت مسئولیت همه بازار‌های انحصاری در کشور برعهده شورای رقابت است و این مساله بازار خودرو را نیز در بر می گیرد.

دادجوی توکلی با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه عرضه خودرو نیز جزئی از بازار خودرو است، گفت بنابراین اگر بنا باشد تا در کارکرد سامانه یکپارچه فروش خودرو تغییری ایجاد شود، باید در جلسه های شورای رقابت این تغییرات مطرح و از سوی اعضای شورای رقابت مصوب شود.

با توجه به اظهارات سخنگوی شورای رقابت و همچنین وضعیت حاکم بر بازار خودرو به نظر می رسد تغییراتی در ساز و کار سامانه یکپارچه فروش خودرو در پیش باشد. چندی پیش در یکی از جلسه های شورای رقابت بررسی اصلاح و ایجاد تغییراتی در دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار خودروی سواری در دستور­کار قرار گرفت اما خروجی از آن جلسه رسانه ای نشد. باید منتظر ماند و دید اعضای شورای رقابت چنانچه در سیاست گذاری برای خودرو همچنان دست بالا را داشته باشند قصد دارند چه تغییراتی در ساز و کار سامانه یکپارچه فروش خودرو ایجاد کنند.  

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان