//
کدخبر: ۴۱۶۷ //

بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین ها به فرودگاه امام

مدیر عامل شرکت شهرهای فرودگاهی امام خمینی با اشاره به اینکه بیشترین درآمدهای فرودگاه مربوط به مسافرین ترانزیت بوده است گفت: حدود سرمایه گذاری در فرودگاه امام بین هزار و ٥٠٠ تا هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان است.

بدهی 400 میلیارد تومانی ایرلاین ها به فرودگاه امام

به گزارش فرتاک نیوز؛ نویدی در نشست خبری صبح امروز در فرودگاه امام برگزار شد گفت: ظرفیت فرودگاه کشورهای مختلف بسیار بالاتر از فرودگاه امام است در حالی که در سال ٢٠١٥ فرودگاه پکن ٩٠ میلیون، فرودگاه دبی٨٨ میلیون، فرانک فورد ٦١ میلیون، آتا ترک ترکیه ٦٢ میلیون، اینچون ٥٠ میلیون و فرودگاه امام ٥٠ میلیون مسافر را جابجا کرده است.

وی در خصوص سرمایه گذاری در فرودگاه امام پس از برجام بیان کرد: میزان سرماهی گذاری خارجی پس از برجام هنوز تغییری نکرده است و هنوز سرمایه گذارزی خارجی در فرودگاه صیزت نگرفته ولی میزان مسافر خارجی حدود ٣٠ درصد افزایش یافته است و بیشترین سهم این افزایش مسافر در بخش مسافرین ترانزیت بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ بسیاری از بدهکاران به فرودگاه مربوط به ایرلاین ها است توضیح داد: بدهکاران اصلی به فرودگاه ایرلاین ها هستند که از حدود ٤٠٠ میلیارد تومان به فرودگاه بدی دارند و اصلی‌ترین بدهکار ما ایران ایر است.

نویدی در خصوص سرمایه گذار مربوط به ترمینال سلام فرودگاه امام تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی برای بحث سرمایه گذاری در این ترمینال وجود نداشته و بین سرمایه گذاران داخلی هم بنیاد مستضعفان بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری داشته که در این میان متعد شده‌ایم که در مبلغ سرمایه گذاری در ظرف یکسال دریافت و در مدت هشت سال باز گردانده شود که در غیر اینصورت بنیاد می‌تواند با دسترسی به هزانه مبلغ بدهی را از بودجه فرودگاه‌ها به طور مستقل برداشت کنند.

 

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان