//
کدخبر: ۴۱۱۱۹۸ //

پیش‌بینی بورس فردا ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / گزارش سه ماهه شرکت ها نقطه امید بازار

برای شاخص کل حمایت‌ها 2 میلیون واحدی و کمتر از آن نیز دیده می‌شود که رسیدن به آن با این اوضاع و شرایط دور از ذهن نخواهد بود. اما گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها شاید به‌عنوان نقطه امید بازار برای برگشت بازار به مسیر صعودی باشد.

پیش‌بینی بورس فردا 21 تیر 1402 / گزارش سه ماهه شرکت ها نقطه امید بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

رقم 7800 همتی در حالی رقم خورد که در اردیبهشت‌ماه سال جاری ارزش بازار بورس تهران ارزش بیش از 9 هزار همتی را نیز به خود گرفته بود. اما در حال حاضر شاخص کل بورس تهران در محدوده 2.13 میلیون واحدی قرار دارد جایی که در همین چند ماه گذشته دو بار به‌عنوان سطح حمایتی عمل کرده است درصورتی‌که این سطح حمایتی (صرفاً با نگاه تکنیکالی) این بار به وظیفه خود عمل نکند شاخص بورس تهران به سمت اعداد و ارقام پایین‌تر پیش می‌رود. محدوده‌ای که با باکس زردرنگ در تصویر نمودار  شاخص کل  مشخص  شده است. جایی که به‌عنوان سطح میانی کانال صعودی فرضی نیز شناخته می‌شد.

خبرهای روز

پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گزارش منتشر شده در سامانه کدال اعلام کرده است که  پیرو اطلاعیه دریافتی از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بابت درآمد بهره و کارمزد تبدیل ارز صادرات سنوات ۱۳۹۷ تا 1400 که باعث افزایش سود خالص هر سهم به میزان ۱۷۰ ریال شده است. به اطلاع سهام‌داران می‌رساند این اطلاعیه لغو و با دریافت صورت‌حساب جدید از شرکت ملی  پخش  فرآورده‌های نفتی این شرکت با تعدیل 225 ریالی منفی در سود خالص هر سهم مواجه شده است.

 

از سویی نیز تعدادی از شرکت‌ها از دریافت ابلاغیه جدید نرخ گاز توسط شرکت گاز استانی خبر داده‌اند و میزان افزایش بهای تمام شده خود تا پایان سال را برآورد و به اطلاع عموم رسانده‌اند.

دراین‌خصوص در مجمع  نوری  که در روز جاری برگزار شد. در مورد نرخ میعانات گازی این طور صحبت شده است  که  این شرکت «۶ کشتی را ۲۵درصد زیر قیمت خریداری کردیم. برای واردات خوراک، جلساتی گذاشتیم و ثابت کردیم قیمت‌ها واقعی نیست؛ بنابراین کشتی وارد کردیم. پس از تلاش‌های زیاد، هفته پیش نرخ‌ها را اعلام کردیم. با دستیار وزیر جلسه گذاشتیم و صورت‌جلسه کردیم و حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیریم، اما ۶ کشتی هم کفاف خوراک شرکت را نمی‌دهد. بزرگ‌ترین ریسک شرکت، خوراک است. زیرا ۹۳درصد بهای تمام‌شده را تشکیل می‌دهد.»

همچنین امروز خبر رسیده است که سخنگوی  کمیسیون اقتصادی  مجلس اعلام کرده است که  بسیاری از اشخاص حقوقی دارایی خود را به‌صورت بلندمدت در بانک‌ها نگهداری و سودهای کلانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین بر اساس قانون بودجه سود سپرده اشخاص حقوقی مشمول مالیات خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

شاخص در تایم کوتاه‌مدت‌تر و در یک‌روند اصلاحی از 2.5 میلیون واحدی خود را به رقم 2.13 واحدی رساند و در این بازه زمانی کوتاه‌تر در محدوده 2.2 میلیون واحدی تا 2.13 واحدی نوسان بیشتری را تجربه کرد. در جریان معاملات امروز در بازار  اوراق بهادار  تهران شاخص کل برای سومین بار به محدوده 2.13 میلیون واحدی رسید  که محدوده 161.8 درصدی سطح فیبوناچی میان‌مدت است. از منظر تکنیکالی و سطوح فیبوناچی درصورتی‌که شاخص محدوده را از دست بدهد این انتظار برای تکنیکالیست‌ها ایجاد می‌شود که شاخص نیت رسیدن به  اعداد و ارقام پایین‌تری را دارد. سطحی که با باکس زردرنگ مشخص کرده‌ایم. اما در صورت حمایت از بازار سرمایه و برگشت شاخص به اعداد بالاتر شاهد واکنش مثبت به محدوده 161.8 درصدی فیبوناچی در شاخص کل هستیم که می‌تواند  مسیر بازار را تغییر دهد. 

برای شاخص کل حمایت‌ها 2 میلیون واحدی و کمتر از آن نیز دیده می‌شود که رسیدن به آن با این اوضاع و شرایط دور از ذهن نخواهد بود. اما گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها شاید به‌عنوان نقطه امید بازار برای برگشت بازار به مسیر صعودی باشد. به هر حل باید دید که شاخص در جریان روزهای آینده و با نزدیک‌تر شدن به انتشار صورت‌های مالی سه‌ماهه چه واکنشی را از خود نشان خواهد داد. 

کل-2

کل-1

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان