//
کدخبر: ۳۳۶۲ //

برآورد اولیه خسارت وارده به مغازه داران چقدر است؟

در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو ، شرکت های بیمه برای برآورد خسارت اعلام آمادگی کردند و مقرر شد این موضوع در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس بررسی شود.

برآورد اولیه خسارت وارده به مغازه داران چقدر است؟

به گزارش فرتاک نیوز،ساختمان تجاری پلاسکو از مراکز عمده تولید و توزیع پوشاک در تهران ، ساعت 8 صبح روز پنجشنبه دچار حریق شد و به دلیل شدت آتش سوزی، ساعت 11:30 به طور کامل فرو ریخت ؛ در پی وقوع این حادثه نیروهای امدادی و آتش نشان در مکان حضور یافته و به اطفای حریق و نجات مصدومان پرداختند که البته عملیات همچنان ادامه دارد.

از همان دقایق ابتدایی حادثه گمانه زنی ها در خصوص علت وقوع آن شروع شد  و خبرهایی در فضای مجازی در این خصوص منتشر شد که به گفته قالیباف شهردار تهران به هیچ وجه نباید به این شایعات  توجهی داشت .

مجید بوجارزاده  سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز  با تأکید بر اینکه علت حادثه هنوز مشخص نیست، گفت: ما نیز منتظر نظر قطعی مسئولان ذیربط هستیم .

لازم به ذکر است  از لحظه وقوع این حادثه به دلیل خطر احتمالی، گاز مناطق اطراف قطع  شد تا از بروز خطر احتمالی مجدد جلو گیری شود.

البته به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز، ساختمان پلاسکو به هیچ عنوان گازکشی نبوده است و سال‌هاست که ساکنین این ساختمان بدون گاز فعالیت خود را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش به دلیل بروز خطر احتمالی از ابتدای صبح امروز برق محل حادثه و منطقه اطراف ساختمان پلاسکو قطع شده است؛  در این خصوص ناظریان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفته است: با هماهنگی های انجام شده از سوی برق منطقه تهران بزرگ هیچگونه خطر احتمالی به لحاظ شبکه برق در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو و مناطق همجوار وجود ندارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین بیان داشت: با وقوع این حادثه ناگوار ستاد بحران از سوی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تشکیل شد .همچنین تمام مناطق 22گانه شهر تهران به حالت آماده باش درآمده اند.

ناظریان گفت: بخشی از منطقه بی برق است اما خاموشی در شبکه ایجاد نشده است و بتدریج پس از رفع خطر احتمالی برق این نواحی بر می گردد.

بر اساس این گزارش علیرضا نوذری‌پور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران  نیز  با بیان اینکه حادثه پلاسکو هیچ آسیبی به لوله‌های آب وارد نکرده است، گفت: نه‌تنها آب در این منطقه قطع نشد، بلکه در زمان حادثه نیز برای استفاده از آتش‌نشان‌ها فشار آب را افزایش دادیم.

بر اساس این گزارش اگرچه این حادثه تاکنون به دلیل تخلیه به موقع پاساژ تلفات جانی نداشته اما به طور حتم خسارت مالی فراوانی به مغازه داران وارد ساخته است ؛ برآورد اولیه خسارت مالی به گفته  مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان  600 میلیارد تومان است.

وی در این خصوص اظهار داشت: بیش از 600 واحد صنفی در این ساختمان مشغول به فعالیت بوده اند که خسارت بزرگ و عظیمی به صنعت پوشاک کشور وارد شده است.

گفتنی است شرکت های بیمه نیز از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه نسبت به پرداخت بیمه خسارت دیدگان اعلام آمادگی نموده اند و بنابر اعلام شرکت بیمه ایران ، جمعی از کارشناسان شرکت برای بازبینی حادثه و برآورد خسارت در محل حاضر شده اند.

بر اساس این گزارش همچنین سید احسن علوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موضوع حادثه ساختمان پلاسکو و روند رسیدگی به این حادثه پیگیری می شود و  باید برنامه ها و اقدامات وزراتخانه های راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دستگاه های ذی ربط برای مقاوم سازی ساختمان ها فرسوده  وجلوگیری از حوادث احتمالی مشابه، بررسی شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان