//
کدخبر: ۲۹۸۵۸۶ //

جریان اطلاعات در سازمان بنادر؛ شفاف است

یک مقام مسئول گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجموعه وزارت راه وشهرسازی توانست «رتبه اول» را کسب کند.

جریان اطلاعات در سازمان بنادر؛ شفاف است

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی درباره انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجموعه وزارت راه و شهرسازی در جدول امتیازی عملکردی نمایندگان در بین ۱۵ سازمان و شرکت رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش همکاری با مرکز توسعه و کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، امتیاز کامل (۲۰۰ امتیاز) را به دست آورد و همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه در ارائه گزارش‌هاییکساله امتیاز کامل ۲۰۰۰ به دست آمده است که این امر؛ بیانگری پویایی سازمان در ارائه اطلاعات است.

به گزارش فرتاک نیوز،رحمتی با بیان اینکه بخش دیگری که این سازمان موفق شد امتیاز کامل آن را کسب کند، گزارش ۶ ماهه نخست سال جاری بود، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی؛ همواره بر این امر تأکید داشته است که جریان اطلاعات؛ شفاف باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند به موضوعاتی و اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تحقق حق دسترسی مردم به اطلاعات، موجب شفافیت و پاسخگویی بیشتر می‌شود و سازمان بنادر از چنینفرآیندی استقبال می‌کند، گفت: در راستای چنین نگاهی سعی شد تا خدمات مناسب به مخاطبان ارائه و تمام فعالیت‌ها و موضوعاتی که طبقه‌بندی شده نیست، به صورت شفاف و به‌هنگام اعلام شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بر اساس دسترسی آزاد به اطلاعات؛ سازمان بنادر و دریانوردی سعی کرده است اخبار مربوط به فعالیت‌های بندری، دریایی و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته را اعلام کند تا فعالان اقتصادی بر اساس اطلاعات درست و واقعی بتوانند فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

گفتنی است سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات؛ سایتی اینترنتی است که به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است و هر فرد ایرانی می‌تواند به همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشد و طی سه سال گذشته؛ ۳۲ هزار نفر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات عضو شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان