//
کدخبر: ۲۵۵۷ //

امضای چند قرارداد همکاری میان ایران و آلمان

ایران و آلمان چند قرارداد همکاری در زمینه فرودگاهی، هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل جاده ای امضا کردند.

امضای چند قرارداد همکاری میان ایران و آلمان

به گزارش فرتاک نیوز،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان و باحضور جمعی از کارشناسان این حوزه امضا کردند و قرار شد از امشب کارگروه مشترکی برای پیگیری و اجرایی شدن مفاد قراردادهای امضا شده تشکیل شود.

در ادامه این برنامه عباس آخوندی در کنفرانس مشترک با الکساندر دوبرینت در جمع خبرنگاران گفت: آلمان همیشه در اروپا شریک بزرگ تجاری ایران بوده است و در زمینه صنعتی رابطه تاریخی با ایران دارد.

وزیر راه کشورمان گفت: در سفر پیشین آقای الکساندر دوبرینت به ایران بیشتر در ارتباط با بحث های ریلی صحبت کردیم و خوشبختانه از آن سفرها این سفر موافقت های بسیار خوبی حاصل شده است.

آخوندی گفت: موفق شدیم از طریق شرکت مپنا در قراردادی با شرکت زیمنس آلمان هم برای ساخت 50 لوکوموتیو دیزل الکتریک قرارداد ببندیم که خوشبختانه اجرایی شد.

آخوندی گفت: 165 لوکوموتیو دیزل داریم که 30 تای آنها در حال تعمیر است برای اینکه بتوانیم سرویس خوبی به مسافران بدهیم باید 150 لوکوموتیو گرم داشته باشیم .

وی گفت: با خرید این 50 لوکوموتیو نیاز موجود را پاسخ می دهیم و برای توسعه در آینده آماده می شویم .

وی افزود: سرعت قطارهایی که با این لوکوموتیوها حرکت می کنند 160 کیلومتر خواهد بود.

آخوندی افزود: قرارداد خرید 700 دستگاه لوکوموتیو برقی دیگر نیز در حال انعقاد با شرکت آلمانی است که در هفته آینده بین مپنا و شرکت زیمنس به امضا می رسد.

آخوندی گفت: همزمان با بحث برقی کردن راه آهن تهران - مشهد زیرساختهای آن آماده خواهد شد.

وی گفت: در سفر آقای دوبرینت فرودگاه های تبریز، اهواز و چابهار برای سرمایه گذاری معرفی شد و قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و طرف آلمانی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این فرودگاه ها اعلام کند.

آخوندی افزود: در زمینه ترمینال ایرانشهر و فرودگاه امام که برای 25 میلیون نفر آماده می شود فراخوان شده است که آلمانی ها می توانند در این فراخوان بین المللی شرکت کنند.

آخوندی گفت: در این سفر همچنین درباره حوزه دریایی و تعمیر و نگهداری هواپیما و موافقت نامه حمل ونقل جاده ای و دریایی و در زمینه تجارب دو کشور در زمینه حمل و نقل هوشمند مذاکره کردند.

آخوندی گفت: ما با آلمان موفق شدیم قراردادهایی را عملی کنیم و مبادلات مالی ایرباس از طریق آلمان صورت گرفت و برای تجهیزات دریایی نیز با یک شرکت آلمانی قرارداد بستیم.

همچنین آقای الکساندر دوبرینت در این همایش گفت: علاقمند به تبادل تجربه در زمینه های هوایی ، دریایی، ریلی و زمینی با ایران هستیم و امروز در کنار حمل و نقل جاده ای و ریلی بحث حمل و نقل هوایی مطرح شد.

وی گفت: مدیران دو فرودگاه فرانکفورد ، مونیخ و دوریته و بیش از 30 مدیر عامل شرکتهای هوایی اینجا آمدند تا تجارب خود را منتقل کنند.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان