//
کدخبر: ۱۸۷۶ //

آخوندی:افزایش ظرفیت تولید سیمان منطقی نیست

عباس آخوندی گفت: صنعت سیمان از لحاظ فناوری، اقتصادی، زیست محیطی دارای اهمیت زیادی است بطوریکه کاربرد آن در صنایع مختلف و ساختمان سازی بر اهمیت آن افزوده است.

آخوندی:افزایش ظرفیت تولید سیمان منطقی نیست

به گزارش فرتاک نیوز،آخوندی گفت: با توجه به مازاد عرضه تولید سیمان در کشور افزایش ظرفیت تولید آن غیر منطقی است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نهمین نمایشگاه سیمان و بتون تهران در سمینار توسعه طرح و اجرای رویاها بتونی اظهار داشت: صنعت سیمان از لحاظ فناوری، اقتصادی، زیست محیطی دارای اهمیت زیادی است بطوریکه کاربرد آن در صنایع مختلف و ساختمان سازی بر اهمیت آن افزوده است.

وی افزود: این صنعت هر روز دچار تحول می شود و فرآیندهای نوآوری گسترده در نحوه بهره برداری از آن صورت می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان کم، مصرف سیمان در ایران بیان کرد: در گذشته پیش بینی می شده که مصرف سیمان در کشور با بحران مواجه شود و در این خصوص پیشنهادهایی ارائه شده بود اما اکنون چاره ای جز تنوع محصول برای افزایش تقاضا نداریم.

وی نحوه عرضه سیمان در کشور را مطلوب ندانست و گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی 120 محصول با پایه اولیه سیمان تولید می شود ، از ملات خشک تا انواع پلاسترهای سیمانی با ترکیبات مختلف به عنوان عایق در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه معضل اصلی صنعت سیمان کاهش تقاضا است ، تصریح کرد: افزایش تقاضا از الزامات این صنعت است، اما عرضه کنندگان باید تولیدات و محصولات خود را متنوع کرده و بازاریابی مناسبی داشته باشند زیرا پایداری صنعت سیمان در گرو رویکرد منطقی تجاری و نگاه ملی است.

آخوندی تاکید کرد: 40 درصد تولید سیمان در کشور مازاد عرضه است و گفته می شود در افق 1404 باید به میزان 120 میلیون تن سیمان عرضه شود، یعنی افزایش 50 درصدی نسبت به میزان تولید امروز، کاملا غیر منطقی است.

به گفته وی تولید یک تن سیمان حدود هزار متر مکعب گاز مصرف می کند که برای هر متر مکعب گاز 13 دلار هزینه می شود و این درحالی است که تولیدکنندگان سیمان فقط 11 هزار تومان پرداخت می کنند و افزایش تولید سیمان با این شرایط هزینه های هنگفتی را به بار خواهد آورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه؛ وزارت راه حمایت های متنوعی را از صنعت سیمان خواهد کرد افزود: استفاده از بتن در باند فرودگاه ها، رویه بتنی در جاده ها و سایر بخش های عمرانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه این فراز و نشیب ها گذرا بوده و بازار این صنعت در سال آتی به تعادل خواهد رسید،  خاطرنشان کرد: همه باید از صنعت سیمان حمایت کنیم.

 

منبع: پول نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان