//
کدخبر: ۱۶۳۸۸ //

فرهنگیان و معلمان منتظر افزایش حقوق باشند

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش،گفت: این وزارتخانه در راستای اجرای سند تحول بنیادین به دنبال راهکاری برای تحول در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان بود که با تصویب دو بند در احکام برنامه ششم توسعه، دولت و وزارت آموزش و پرورش ملزم به استقرار نظام پرداخت حقوق مخصوص فرهنگیان شده اند.

فرهنگیان و معلمان منتظر افزایش حقوق باشند

به گزارش فرتاک نیوز، منصور مجاوری، اظهارکرد: با اجرای این بندها بحث تفاوت دریافتی هایی که در فیش حقوقی بین کارکنان آموزش و پرورش و به صورت خاص معلمان، با سایر دستگاه های دولتی و اجرایی وجود دارد به حداقل خواهد رسید.

وی بیان کرد: قانون Law مدیریت خدمات کشوری اواسط دهه ۸۰ به منصه ظهور رسید و قابلیت اجرایی پیدا کرد و دستگاه های اجرایی بسیاری توانستند یک  سری امتیازات خاص را برای کارکنان خود بگیرند هر چند که آموزش و پرورش هم به دنبال این امتیازات بود ولی آنچنان که باید و شاید نتوانست از این موقعیت استفاده کند و در دولت های قبل نیز آنچنان که باید، برای آموزش و پرورش و معلمان ارزش گذاری نشد.

مجاوری اظهار امیدواری کرد با استفاده از بندهای مصوب احکام برنامه ششم بتوانیم روش جدید برای محاسبه حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش بویژه مناطق محروم و مرزی و استان های برخوردار که هزینه های زندگی آنها به مراتب بالاتر از سایر شهرستان ها است، اتخاذ کنیم.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به مفاد این بندها در احکام برنامه ششم اشاره و اظهارکرد: در یکی از بندهای احکام قانون برنامه ششم آمده است که تمامی اقدامات وزارت آموزش و پروش باید بر اساس سند تحول بنیادین انجام پذیرد و هیچ اقدامی خارج از آن انجام نشود زیرا سند تحول بسیاری از زیرساخت ها، راهکارها و الزامات را به منظور افزایش کیفیت و کمک به افزایش کمیت و ارتقا منزلت اجتماعی معلمان، توسعه مشارکت، همراهی و همیاری انجمن اولیا و مربیان و افزایش اختیارات مدارس به منظور بهبود کیفیت آموزشی مورد توجه وتاکید قرار داده است.

مجاوری ادامه داد: در بند دیگری از احکام برنامه ششم توسعه نیز بر تهیه نظام رتبه بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت ها بر اساس تخصص، شایستگی ها و عملکردهای رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در این بند به وزارت آموزش و پرورش اختیاراتی مبنی بر اصلاح ساختار و فرآیند داده شده است تا معلمان براساس نظام رتبه بندی و تفاوتی که بین معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم وجود دارد، رتبه بندی شوند.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون بین معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم و همچنین با دریافتی کارکنان دیگر دستگاه ها هیچ گونه تفاوتی در حقوق و مزایا نیست و این یک نوع بی انگیزگی در معلمان ایجاد کرده است.

مجاوری گفت: اکثر دستگاه های دولتی به کارکنان خود هزینه مسکن، ایاب و ذهاب و غذا پرداخت می کنند اما برخی از معلمان که روزانه حدود ۱۵۰ کیلومتر از یک نقطه به نقطه دیگر برای تدریس جابجا شود هیچ مبلغی بابت هزینه ایاب و ذهاب، بیتوته ومسکن و غذا دریافت نمی کنند که بر اساس بندهای جدیدی که در احکام برنامه ششم توسعه گنجانده شده است و سیاست های کلی دولت برای ارتقا وضعیت معلمان، سال آینده شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.

هوشمندی آموزش و پرورش برای بهبود معیشت فرهنگیان

این مقام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی که تابع قانون خدمات کشوری هستند باید از این قانون تبعیت کنند اما برای اجرای نظام پرداخت دروزارت آموزش و پرورش باید به دنبال حکم و قانونی جدیدی می بودیم که به ما اجازه دهد از برخی امتیازات بیشتر یا همان امتیازات قانون خدمت کشوری استفاده کنیم که اکنون این حکم در برنامه ششم آمده است و هوشمندی آموزش و پرورش را می طلبد تا براساس رایزنی با دولت در راستای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان و حقوق و مزایای آنها و ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در تمامی سطوح تحصیلی گام بردارد.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که برنامه ششم ابلاغ نشود نمی توانیم کاری بکنیم و اکنون این برنامه در مرحله فرآیند تصویب نهایی شورای نگهبان قرار دارد،‌ افزود: وزارت آموزش و پرورش به محض ابلاغ برنامه ششم توسعه کار خود را آغاز می کند و استقرار نظام هماهنگ پرداخت حقوق در این وزارتخانه به سرعت عمل آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط مثل سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه و دولت بستگی دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۸۸ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    دروغ دروغ دروغگو دوشمن خداست کلا در سال 95به نیروهای خدماتی هشتاد هزار تومن اضاف ه شد هیچ کس به فکر ما نیست هر روزم میگن یک میلیون اضافه شده به کی خدا داند خدا ه مه را به راهه راست هدایت کند هیچ چیزی ما نند صداقت نیست.

    • ناشناس

      برادر شما لطف گن املاتو تقویت کن ما درخد متیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان