//
کدخبر: ۱۱۸۸ //

بدهی یکهزار میلیارد ریالی کارفرمایان گلستانی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان بدهی کارفرمایان به این اداره کل را افزون بر یکهزار میلیارد ریال بیان کرد و همچنین گفت: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب و فعال در راستای حمایت از تولید و کسب وکار با حوزه پوششی بیشتر به تصویب هیأت وزیران رسیده و ابلاغ شده است.

به گزارش دریافتی از تامین اجتماعی، علی اصغر نیک نیا افزود: تا پایان اسفندماه سال گذشته بدهی قطعی کارفرمایان گلستان به تامین اجتماعی حدود یکهزار و هشت میلیارد و 500میلیون ریال بوده که بدهی قطعی و برآوردی آنان به حدود یکهزار و 338 میلیارد و 400میلیون ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی گلستان 247هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از 35 هزار بازنشسته را زیر پوشش دارد.

نیک نیا در خصوص قائون بخشودگی جرائم نیز گفت که در گذشته فقط کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جریمه حق بیمه استفاده کنند، اما در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز مشمول هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان همچنین گفت که ١١٠ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی از کمک های دولت در پرداخت حق بیمه استفاده می کنند.

به گفته وی؛ کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان، طلاب و روحانیون و اعضای هیات امنای مساجد از جمله بیمه شدگان بهره مند از کمک دولت در پرداخت حق بیمه هستند.

وی گفت: در این بخش طی یک سال گذشته چهار هزار و ٣٨٥ نفر به بیمه شدگان بهره مند از کمک های دولت افزوده شده است.

هم اکنون ٤٣ هزار و ٩٤٠ کارگاه فعال در استان گلستان وجود دارد که در این کارگاه ها ١٦٠ هزار و ٥٩٠ بیمه شده اصلی فعالیت دارند و با ٢٧٨ هزار و ٢٣٠ بیمه شده تبعی آنان در مجموع ٤٤٧ هزار و ٦٤٠ نفر از مردم استان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

وی همچنین در خصوص بودجه این اداره کل در سال ٩٥ گفت: کل بودجه ابلاغی تأمین اجتماعی استان گلستان در هشت ماهه اول امسال ٤ هزار و٢٣٠ میلیارد ریال بود.

نیک نیا تعداد بازنشستگان استان را ٣٤ هزار و ٦٧٧ نفر اعلام کرد که با در نظر گرفتن افراد تبعی به ٧٨ هزار و ٦٧٢ نفر می رسند و نیز ٣ هزار و٨٣٧ نفر از مقرری بیمه بیکاری بهره مند هستند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان