//
کدخبر: ۷۴۲۹۲ //

۱۰ "بیماری" شاخص در کرمانشاه رصد می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی 10 رجیستری بیماری، عوارض اعتیاد و خودکشی در استان تا پایان امسال خبر داد.

10 "بیماری" شاخص در کرمانشاه رصد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرید نجفی با بیان اینکه رجیستری؛ برنامه ثبت بیماری‌ها است، گفت: به عنوان مثال در رجیستری بیماری سرطان، اطلاعات بیماران سرطانی و روند درمان آنها ثبت شده و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‌‍شود. این اطلاعات بعدا مورد آنالیز قرار گرفته و رابطه بیماری با بسیاری عوامل به دست خواهد آمد.

 

نجفی تصریح کرد: همچنین با ثبت اطلاعات بیماری و روند درمان آن، بررسی می‌شود اقدامات صورت گرفته در درمان بیماری تا چه حد موثر بوده و تا چه حد به استانداردها نزدیک است و از این طریق اطلاعات خوبی در زمینه روند بیماری و اصلاح این روند به دست می‌آید.

 

وی از راه اندازی دو رجیستری ثبت و پیگیری بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی و سرطان در استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال این تعداد به 10 رجیستری افزایش خواهد یافت.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون راه‌اندازی رجیستری مسمومیت، خودکشی، سوختگی، هپاتیت عفونی،  تروما، ام. اس، عوارض اعتیاد و روماتولوژی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۲۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان