//
کدخبر: ۷۳۷۹۸ //

روزگار ناخوش واحدهای موزاییک‌سازی کرمانشاه

رئیس اتحادیه موازییک سازان کرمانشاه گفت: فقط 12 واحد از 60 واحد موزاییک سازی کرمانشاه فعال مانده‌ که آنها هم با حدود یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

روزگار ناخوش واحدهای موزاییک‌سازی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا حقیقی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی موزاییک سازی شهر کرمانشاه اظهار کرد: در گذشته حدود 60 واحد تولیدی فعال داشتیم که اکثر آنها به دلیل رکود بازار ورشکست شدند.

 

وی افزود: هم اکنون فقط 12 واحد نیمه فعال داریم که آنها نیز با حدود یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

 

رئیس اتحادیه موزاییک سازان کرمانشاه عمده دلیل رکود این واحدها را عدم حمایت مسئولین از تولیدات داخل استان دانست و یادآور شد: متاسفانه حدود 60 درصد موزاییک‌هایی که در بازار کرمانشاه وجود دارد و در ساخت و سازها استفاده می‌شود، از استان‌های دیگر مانند همدان، اصفهان و... می‌آید.

 

حقیقی عنوان کرد: در استان‌های دیگر نیروی کار بسیار ارزانتر تمام می‌شود و از همین رو قیمت موزاییک‌های تولیدی هم ارزانتر است.

 

وی معتقد است، مسئولین باید حمایت لازم را در این بخش داشته باشند و در شرایطی که ما در استان توان تولید مناسبی داریم، جلوی ورود موزاییک از دیگر استان‌ها را به کرمانشاه بگیرند.

 

رئیس اتحادیه موزاییک سازان کرمانشاه رکود ساخت و ساز را از دیگر عوامل ورشکستگی واحدهای تولید مصالح ساختمانی دانست و بیان کرد: زمانی ساخت و ساز به یک صنعت تبدیل شد که سودآوری خوبی داشت، اما اکنون بازار این نظر اشباع است و شاهد رکود ساخت و سازها هستیم.

 

حقیقی تاکید کرد: وضعیت سایر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی هم اینگونه است، در گذشته حدود 400 کوره آجرپزی داشتیم که حدود صدها نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کوره‌ها مشغول به کار بودند و اکنون از کوره‌های آجرپزی هم چیز زیادی باقی نمانده است.

 

وی عنوان کرد: در گذشته در مجموع حدود هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی در کرمانشاه فعالیت داشتند که اکنون 200 مورد آنها هم به سختی فعال است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان