//
کدخبر: ۷۳۱۷۴ //

موزه منطقه‌ای کرمانشاه از بلاتکلیفی خارج می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری برای اختصاص ردیف بودجه به پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه خبر داد.

موزه منطقه‌ای کرمانشاه از بلاتکلیفی خارج می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر رضایی از تلاش مسئولان استانی برای خروج پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه از بلاتکلیفی خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به اینکه این پروژه از ردیف موزه های بزرگ کشور خارج شده  چند سال است که به آن بودجه اختصاص نمی‌یابد.

 

وی ادامه داد: با پیگیری و رایزنی‌هایی که مسئولین استانی از سال گذشته انجام داده‌اند، این پروژه تا پایان امسال مجددا در ردیف موزه‌های بزرگ کشور که به آنها بودجه سالانه تعلق می‌گیرد، قرار خواهد گرفت.

 

رضایی عنوان کرد: درصورتی که از سال آینده بودجه این پروژه تخصیص یابد، می‌توان امیدوار بود تا کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی تاکید کرد: برای تکمیل اولیه این پروژه به 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پس از آن وارد فاز تجهیز شویم.

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: امسال 500 میلیون تومان اعتبار به صورت اسناد خزانه برای این پروژه درنظرگرفته شد، اما هنوز تخصیص نیافته است.

 

رضایی با بیان اینکه ساخت موزه منطقه ای کرمانشاه از سال 1354 آغاز و در سال 1388 کاملا متوقف شد، گفت: این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی یادآورشد: استان کرمانشاه حدود 12 هزار قلم اشیای تاریخی دارد که با بهره برداری از این پروژه می توانیم بخشی از این اشیاء تاریخی را در موزه نگهداری کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان