//
کدخبر: ۷۰۹۲۶ //

آلودگی شدید هوا چهار شهرستان استان کرمانشاه را در وضعیت بحران و هشدار قرار داد

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ورود توده گرد وغبار به جو استان و آلودگی هوا، وضعیت چهار شهرستان استان را در وضعیت بحران و هشدار قرار داده است.

 آلودگی شدید هوا چهار شهرستان استان کرمانشاه را در وضعیت بحران و هشدار قرار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

ثریا قربانی اظهار کرد: با احتساب میانگین 6 ساعته هوای شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم اکنون در وضعیت بحران و با احتساب میانگین هشت ساعته هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: میزان غلظت گرد و غبار شهرستان قصرشیرین از ساعت 12 شب گذشته تا 6 صبح امروز به یک هزار و 924 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.

 

قربانی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب و گیلانغرب در دست نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای این نقاط نیز تقریبا همانند قصرشیرین است و تفاوت چندانی ندارد.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تقریبا وضعیت آلودگی در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب 13 برابر حد مجاز است.

 

وی ادامه داد: وضعیت آلودگی هوای شهر کرمانشاه نیز طبق میانگین هشت ساعته از 12 شب گذشته تا هشت صبح امروز به 319 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.

 

قربانی با بیان اینکه این مقدار آلودگی، هوای کرمانشاه را در وضعیت هشدار قرار داده است، گفت: این مقدار آلودگی بیش از 2 برابر حد استاندارد است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: آنچه که ایستگاه های اندازه گیری گرد وغبار نشان می دهد آلودگی هوا فعلا در حال افزایش است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.

 

قربانی همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.

 

آلودگی شدید هوای امروز (شنبه) نواحی غربی استان کرمانشاه، مدارس قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را به تعطیلی کشاند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان