//
کدخبر: ۷۰۶۵۴ //

صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه معرفی شدند

صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه در مراسمی تجلیل شدند.

صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه معرفی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

در مراسمی با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، استاندار، جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، از صادرکنندگان برتر استان تجلیل شد.

 

نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این مراسم از شرایط ویژه استان کرمانشاه در حوزه تجارت با وجود پنج بازارچه مرزی و گمرک یاد کرد که فرصتی برای توسعه صادرات کشور است.

 

وی عراق را مهمترین بازار هدف صادراتی ایران برشمرد که 15 تا 20 درصد صادرات غیرنفتی ایران به این کشور انجام می‌شود و عنوان کرد: کرمانشاه حدود 50 درصد از این میزان صادرات به عراق را انجام می‌دهد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره صادرات 9 ماهه استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: رقم صادرات 9 ماهه امسال استان به یک میلیارد و 430 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد بیشتر شده است.

 

به گفته این مسئول، این رشد صادرات در شرایطی صورت گرفته که حدود سه ماه تعطیلی مرز پرویز خان را داشتیم.

 

حقیقی ادامه داد: در این مدت مرز سومار بخشی از بار صادراتی مرز پرویزخان را بر عهده داشت و در 9 ماهه امسال حدود 560 میلیون دلار صادرات از مرز سومار داشتیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از مهمترین مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این مشکلات باز و بسته شدن ناگهانی مرزها بر اساس سیاست‌های برون مرزی است که مشابه آن را در تعطیلی اخیر پرویز خان داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات متغیر نیز گاهی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند، برای مثال شاهد ممنوعیت صادرات دام زنده استان با هدف تنظیم بازار داخلی بودیم که باعث شد صادرکنندگان که سال‌ها برای به دست آوردن بازارشان تلاش کرده بودند  بسیار متضرر شوند.

 

حقیقی معتقد است، این ممنوعیت در شرایطی صورت گرفته که بخش عمده زندگی و اشتغال کشاورزان و عشایر با صادرات دام زنده گره خورده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این منصفانه نیست که هزینه تنظیم بازار بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرشکن شود.

 

وی تصریح کرد: اگر یک روز بخواهیم عضو W.T.O هم بشویم این مقررات و تعرفه‌های خلق الساعه برای تجارت ایران ایجاد مشکل خواهد کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه صادرات محصولات بی کیفیت خصوصا در بخش کشاورزی را از جمله دیگر مشکلات برشمرد که به تولیدکنندگان اصیل صدمه می‌زند.

 

وی معتقد است، برای حل این مشکل نیازمند نظام کنترل کیفی کالاها هم برای صادرات و هم واردات هستیم که البته بهتر است به خود بخش خصوصی برون سپاری شود.

 

حقیقی حمایت بیشتر بخش‌های دولتی از صادرکنندگان و تولیدکنندگانی که رویکرد صادراتی دارند را ضروری خواند و افزود: یکی از مهمترین موارد حمایت برقراری مشوق‌های صادراتی و همچنین یارانه حضور در نمایشگاه‌ها است.

 

وی در پایان خواستار توجه بیشتر به زیرساخت‌ها و امکانات بازارچه‌های مرزی کرمانشاه شد که وضعیت مناسبی ندارند.

 

در ادامه این مراسم از احمدرضا اشتری مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه، امید پیری مدیربازرگانی گستر ذهاب، شهریار گراوندی مدیرعامل سیمان سامان، مظفر عبدالله مدیرعامل شرکت روژین تاک، محمد سعید خوش مدیرعامل شرکت امید آرمان کردستان، امیرحسین صفری مدیرعامل مانیزان، جهانشاه شکری مدیرعامل جهان فولاد غرب، آیت جوشن مدیرعامل پتروشیمی بیستون، آرام خوشه سپهر مدیرعامل شرکت برنج آرام همکار، عیسی فتاحی مدیربازرگانی فتاحی، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل سیمان غرب، مهدی علیزاده مدیر صنایع چاپ و بسته بندی کرمانشاه، شمس الله یادگاری مدیر بازرگانی یادگاری و منوچهر سهامی مدیر بازرگانی سهامی به عنوان صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.

 

همچنین مجید عباسی مدیرعامل شرکت مهندس قیر و آسفالت غرب و فریدون محمودیان مدیرعامل تعاونی مرزنشینان 1090 نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

 

 از رضا سیلم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرماشناه، فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین، علی اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی، فرهاد همتی فرماندار گیلانغرب و پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه نیز به عنوان حامیان صادرات کرمانشاه تجلیل شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان